avmaskning av dräktig tik

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare lundborg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 984
L

lundborg

Är lite nyfiken....
Vad har ni för avmaskningsschema till era dräktiga tikar och sedan kommande valpar?
Vilka preparat och varför?

Sv: avmaskning av dräktig tik

Hej!

Jag har en tik som förhoppningsvis ska valpar nästa vecka. Fr o m dygn 40 ger jag henne Axilur 1 kryddmått per dag och kenneln som tar hand om tiken här hon föder fortsätter att ge henne Axilur i (som jag tror) 14 dagar till efter valpningen.

Tycker det låter för mycket, även om deras rekomendationer är galet större..

Jag avmaskar en vecka innan beräknad valpning, sen när de är tre veckor, sex, och när de åker får nya ägarna med sig avmaskningsmedel i valpaketet. :)
Har fungerat toppen bra.

Jag avmaskar innan jag parar. Sen när det är 14 dagar kvar till beräknad valpning. Sen när valparna är 3-4 veckor, 8 veckor och sen får köparna med sig en avmaskning.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 087
Senast: gullviva
·
Hundhälsa Ni som har erfarenhet av kastrering av tik - kan ni dela med er lite? Jag tänker på kostnad för operationen, återhämtningstid... 2
Svar
26
· Visningar
1 609
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 733
Senast: Zoya
·
Hundavel & Ras Hej främst ni med jaktlabbe! Vår tik som blir sex månader om några dagar väger nu 16,5 kg. Hennes föräldrar väger cirka 23 respektive...
Svar
16
· Visningar
1 146
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31