Avmaskning

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare zazzabella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 734
Z

zazzabella

Nu i slutet av maj kommer min nyinköpta unghäst hem till mig. Den kommer att släppas på betet direkt när den kommer tillsammans med min andra unghäst. Båda unghästarna går nu i sina olika vinterhagar, men där finns lite gräs i bådas hagar som dom äter glatt av, även betas båda två lite för hand varje dag på trädgården osv. Så det kommer inte vara något problem med gräset. Men det jag tänkte på är avmaskning, hur gör jag med det? För att dom kommer ju att släppas tillsammans direkt på betet när den nya unghästen kommer. Sen får man hoppas att det går bra att släppa ihop dom! :cool: Men det gör det nog, båda två är väldigt "coola" av sig! :D Men är det något mer jag bör tänka på innan jag släpper ihop dom? Det kommer endast att gå dessa två unghästar på det betet. :cool:

Tacksam för svar, tips mm!! :bump:
Mvh / Bella

Be den som har hästen nu avmaska med det medel ni ska använda, 3 dar innan hästen kommer.

Det va ju en jätte bra idé! :idea:
Men vilket avmaskningsmedel är lämpligast att använda innan betessläppet?

Tack för hjälpen! :cool:

Du ska använda det medel som ska användas hela sommaren. Man växlar varannat år.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 181
Senast: Mint
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
951
Senast: Lucifer
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 241
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
806
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II