Tips på flugridtäcke

Johannna1

Trådstartare
Tips på bra flugridtäcke
Har en häst som blir tokig av älgflugor och ett täcke borde hjälpa lite iallafall

Jag har haft Amigo Flyrider och Bucas Buzz-off ridtäcke. Var nöjd med båda och skulle kunna köpa dem igen. (Hade dem till två olika hästar med rätt olika exteriör, så kan tyvärr inte jämföra passformen. Köpte Bucas till hästen som jag upplevde att Bucas täcken satt bra på, och vice versa.)

Just älgflugorna är ett gissel att försöka skydda sig mot - vi har tyvärr rätt gott om dem häromkring :( .

Jag har haft Amigo Flyrider och Bucas Buzz-off ridtäcke. Var nöjd med båda och skulle kunna köpa dem igen. (Hade dem till två olika hästar med rätt olika exteriör, så kan tyvärr inte jämföra passformen. Köpte Bucas till hästen som jag upplevde att Bucas täcken satt bra på, och vice versa.)

Just älgflugorna är ett gissel att försöka skydda sig mot - vi har tyvärr rätt gott om dem häromkring :( .
Ja jag vill vara förberedd
Hästen blir helt tokig
Vi kan nästan aldrig rida i skogen under älgflugesäsongen

Jag har ett billigt från horze som funkar fint för vårt ändamål. Har det mest på om vi skrittar ut. Rider vi i fler gångarter kommer man lättare ifrån odjuren😅

Liknande trådar

Utrustning Ska införskaffa mig ett flugridtäcke eftersom hästen blir helt stissig av alla insekter som är runt om. Men vilket är det bästa? Han är...
Svar
2
· Visningar
399
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Islaend
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: NilHe
·
Utrustning Jag söker tips kring säkra och bra stigbyglar, max 2000 kr. Jag har funderat på flex, stigbyglar med gummiband men också typ Acavallo...
Svar
3
· Visningar
331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka