Avmaskning

Denver

Trådstartare
Ska försöka formulera mig på ett bra sätt. Det är nu 4 hästar i stallet. På tors nästa vecka flyttar 3 av dom och min blir kvar, kommer dock 2 ston samma dag som ska flytta in nu.

Tjejerna som ska flytta sina hästar har tänkt avmaska dom innan tisdag, vilket ja förstår då de blir ett par dagar innan de nya stället.

Men dom menar på att jag ska avmaska min häst samtidigt, vilket jag tycker är knepigt då han ska bo o gå kvar.

Min häst o stona som kommer ska gå kvar i rasthagen en vecka innan dom släpps upp på sommarbetet. Jag vill ha det till att jag ska avmaska min häst ett par dagar innan betessläpp inte samtidigt som deras då dom ska flytta sina.

// Jessica

Sv: Avmaskning

Avmaska hästena med samma medel samtidigt innan de släpps på betet.

Ska försöka formulera mig på ett bra sätt. Det är nu 4 hästar i stallet. På tors nästa vecka flyttar 3 av dom och min blir kvar, kommer dock 2 ston samma dag som ska flytta in nu.

Tjejerna som ska flytta sina hästar har tänkt avmaska dom innan tisdag, vilket ja förstår då de blir ett par dagar innan de nya stället.

Men dom menar på att jag ska avmaska min häst samtidigt, vilket jag tycker är knepigt då han ska bo o gå kvar.

Min häst o stona som kommer ska gå kvar i rasthagen en vecka innan dom släpps upp på sommarbetet. Jag vill ha det till att jag ska avmaska min häst ett par dagar innan betessläpp inte samtidigt som deras då dom ska flytta sina.

// Jessica

Jag skulle absolut kosta på träckprov innan jag avmaskade öht.

Ja absolut men nu sker allting mycket fortare än va jag trodde.. så jag hinner inte få in träckprovet förrän dom släpps men absolut ska jag göra ett.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid... 2
Svar
21
· Visningar
2 714
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 205
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 783
Senast: 13579vas
·
Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 968
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka