"Avs" som resultat i TDB

Bri

Trådstartare
Vad betyder det när det står att ett ekipage fått resultatet "avs" i tävlingsdatabasen?
 
I svensk travsports förkortning står det för avsittning, det kanske är samma inom ridsporten? :D Att man ramlat av hästen alltså.
 
Åh. Jag har aldrig sett det förut. Vad kan man ha gjort då (i hoppning tänker jag främst)?
Många orsaker som sagt men vanligt är tex olämpligt uppträdande på banan eller att man startat utan att ha visat vacc
 

Liknande trådar

Tävling Jag ska lösa licens för foderponnyn vi har fått hem för några veckor sedan men jag förstår inte riktigt på tdb. Ska nuvarande ägare stå...
Svar
7
· Visningar
591
IT & mobiler Har fått upp att jag kan aktivera databesparing för att: Gå till fliken Hem, tryck på inställningar samt aktivera databesparing. Till...
Svar
11
· Visningar
536
Senast: Sharpless
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 349
Senast: Sootie
·
Mat Ibland när man läser recept står det inte om ugnstemperaturen avser varmluftsugn eller ugn med över- och undervärme. Fram tills min nya...
Svar
11
· Visningar
1 076
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp