Avskalad svanstipp - besök på djursjukhus...

Zoya

Trådstartare
Jahaja... aldrig får man behålla några extrapengar för sig själv. Råkar man för en gångs skull ha någon slant extra (läs - skatteåterbäringen) så kan man ge sig tusan på att någon utav de små kära djuren går och skadar sig :crazy:

Denna gången är det Etnas tur, första men garanterat INTE sista gången med tanke på hur hon far runt! Jag är förvånad över att hon lyckats hålla sig hel och frisk hittills. Denn ehund är en vilde och hon vet INTE vad ordet ta det lugnt betyder.

Nåväl. Lämnade henne som vanligt hos mina föräldrar i morse (dagpassning :smirk: ) och åkte till jobbet.
En halvtimme senare ringer pappa och säger att de sitter på djurkliniken med henne. Hon hade kommit in från tomten och verkade lite ledsen, när pappa tittar efter ser han att hela svanstippen är i princip avskalad med ett 5-10 cm långt jack som blöder som tusan (svårt att se p.g.a allt blod).
De åkte i alla fall in direkt och fick lämna henne på kliniken. Nu ringde de för ca ½ timme sen och sa att svanstippen var död och att de skulle vara tvungna att ta bort sista kotan för att undvika kallbrand :eek:

Jag bad dem att inte ta mer än absolut nödvändigt, har ju mina visioner om Etna som framtida multichampion och med en snygg stumpsvans a la kuperad cocker spaniel skulle nog sätta stopp för sådana planer :crazy:
Ja, det är ju inget att göra åt - bara att göra det man måste liksom...
Hoppas de ringer snart och säger att allt gått bra...

Hoppas också att lilla livet låter bandaget sitta kvar sedan och hur man ska stå ut med gnissel och gnöl om att hon inte vill ha tratt... det återstår att se :smirk:
 
hehe....döper man en hund till Etna så får man skylla sig själv :p
men det är väl ändå inte livet till låns med bara svanstippen....eller GÅR det inte att ställa ut sen??? det är ju ingen medfödd defekt precis...
 
Ghaaa!! Stackare!

Detdär med pengarna är jag oxå helt med på :crazy: både killen och jag fick okej återbäring som gick oavkortat till Djursjukhuset tackvare min tiks mystiska sjukdom efter hennes förlossning (vet inte om du hört...det är en lååång historia..)

Nu ligger hon här hemma nyopererad med tratt...och livet? Ja det är nog inte det bästa just nu för min lilla tös :smirk: men man får glädjas åt att man snmart får se dom som sina gamla jag...vilda helt enkelt (mitt tossmajja har rekord i veterinärbesök :crazy:)

Sen det där med svans då...min andra hund lyckades ha av sin (fick dock läka ihop av sig själv då den va så "fint" av...han fastnade förmodligen i en "sax" ute i skogen :crazy: vi såg bara att det såg ut som x-em...men den va helt enkelt av...

så dessa djur lär man kasta ut en å annan krona till på, men det är dom ju värda dom små liven :love:

Hoppas det går bra för dig och Etna!!

Kram från Minna, Buffy och Trazzel :bump:
 
Usch, stackare. Degloving-skador är så otäcka... *rys*

Min hund fick en kraftig allergisk reaktion mot maskmedlet sist jag hade pengar över. Akut in på djursjukhuset kl 5 på morgonen för en kortisonspruta.. Kostade ju inte alls mycket.

//Isa
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Konstigt simsätt
  • Kämpa på
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp