Avslag för bygglov

Puppan

Trådstartare
Ni som velat bygga eget stall men fått avslag på bygglovet - vad har byggnadsnämnden haft som skäl för att avslå? Vad är vanligaste avslagen?

Skulle tro att om man ska bygga ett stall där det krävs tillstånd från byggnadsnämnden så är nog de flesta avslagen för att det stör grannarna och det kan vara svårt att lösa gödselfrågan.
Annars är det ju vanligast att bygga stall ute på landet och på lantbruksfastigheter. Då är det inte byggnadsnämnden som är problemet för då behövs det inget bygglov. Utan det är Länsstyrelsen som man ska vända sig till och göra en förprövning. Det kostar mellan 3000 och 6000 kronor.

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 285
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 100
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 136
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 987
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka