Bukefalos 28 år!

Avslagen Katt

Wingates

Trådstartare
Min kära katt har de senaste dagarna gått från att vara en katt som sover halva dygnet till en katt som sover hela.
Hon har i övrigt verkat pigg = reagerat som vanligt när man pratat med henne och dyl. Har även gått ut några rundor var dag.

Idag därimot verkar hon mycket mattare än de senaste dagarna och har varken ätit eller druckit.
När jag känt igenom henne verkar hon inte ont, och hon drar sig inte heller undan. Dock när jag kollade henne i munnen (hon slickar sig om munnen mycket) var hon väldigt blek! Inte heller är hon sitt pratglada jag.

Hon får Royal Canin Sensitive och Mjau Blötfoder som mat.

Har någon någon idé om vad det kan vara?
Veterinär ska naturligtvis tillkallas om hon inte piggnar till idag!
 
Sv: Avslagen Katt

Det där låter inget bra , jag tycker du ska försöka ta dig till en veterinäromgående.Just det du beskriver att hon är blek när du tittar henne i munnen , då utgår jag från att hon är blek i slemhinnorna i munnen.Har hon heller inte velat äta eller dricka på ett dygn och bara sover så är detta inget bra.Kan vara allt från att hon fått i sig råttgift eller blivit påkörd.
Lycka till
 
Sv: Avslagen Katt

Det där låter inget bra , jag tycker du ska försöka ta dig till en veterinäromgående.Just det du beskriver att hon är blek när du tittar henne i munnen , då utgår jag från att hon är blek i slemhinnorna i munnen.Har hon heller inte velat äta eller dricka på ett dygn och bara sover så är detta inget bra.Kan vara allt från att hon fått i sig råttgift eller blivit påkörd.
Lycka till

Jo tanken är att om hon inte är piggare imorgon bitti är det veterinären direkt.

Nu är hon mer rosa och har varit uppe och promenerat.
Då hon varit slöare än vanligt i 2 dar innan tror jag inte hon har blivit påkörd, även om det annars hade varit en bra tanke.

Det som jag mest funderar på att när hon hade salmonella och var sjuk så drog hon sig undan och gömde sig - något hon inte gjort nu.

Hon har åtminstone fått i sig lite mjölk blandat med vatten.

Tack för funderingen även om det inte känns rätt :)
 
Sv: Avslagen Katt

Min kära katt har de senaste dagarna gått från att vara en katt som sover halva dygnet till en katt som sover hela.
Hon har i övrigt verkat pigg = reagerat som vanligt när man pratat med henne och dyl. Har även gått ut några rundor var dag.

Idag därimot verkar hon mycket mattare än de senaste dagarna och har varken ätit eller druckit.
När jag känt igenom henne verkar hon inte ont, och hon drar sig inte heller undan. Dock när jag kollade henne i munnen (hon slickar sig om munnen mycket) var hon väldigt blek! Inte heller är hon sitt pratglada jag.

Hon får Royal Canin Sensitive och Mjau Blötfoder som mat.

Har någon någon idé om vad det kan vara?
Veterinär ska naturligtvis tillkallas om hon inte piggnar till idag!



Hoppas verkligen att din kisse blir bättre.
Men personligen förstår jag inte varför man väntar med att kontakta
veterinären när det kan vara något allvarligt.. :crazy:
 
Sv: Avslagen Katt

Hur har det gått?

Sent svar, men jag kan glädja alla med att hon mår super nu!
Dagen efter jag skrev inlägget var hon mycket piggare än dagen innan och ännu en dag senare var hon som vanligt.

Jag vet fortfarande inte varför hon blev sjuk - och skall därför hålla ett öga på henne.
Tack för all hjälp!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har varit sjuk och inte varit ute i trädgården på tre dagar. Vilket också innebär att jag på tre dagar inte har tagit den dagliga...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 818
Senast: Breaktown
·
Övr. Katt En okänd katt har börjat spendera mer och mer tid på min veranda (ungefär 7 dagar) och jag börjar fundera på om den är vilsen eller om...
Svar
15
· Visningar
1 483
Senast: Kimson
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 265
Senast: mackan
·
Katthälsa Vår katt M har börjat kräkas lite för ofta för att det ska kännas bra. Det har kommit långsamt, så det finns ingen uppenbar "då började...
Svar
17
· Visningar
5 425
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp