Bukefalos 28 år!

avslutade projekt och nådda mål

ASKAPLASKA

Trådstartare
I helgen nådde jag mitt slutmål i ett långt projekt och nu flödar känslorna:crazy:
Istället för att endast sitta här och klappa mig för bröstet och vara nöjd fylls jag istället av en känsla av tomhet.
Jag ska självklart fortsätta arbeta vidare i samma projekt, finputsa och underhålla och "skörda frukterna" men insåg just att den här tiden av drömmar, idèer, motgångar och medvind är förbi och går aldrig att ersätta eller återskapa.

Inte sagt att jag inte kommer hitta på nya projekt och fler utmaningar eller att något har avstannat men just ikväll känner jag mig lite...tom:(

Nån som känner igen symptomen och vill berätta?
 
Sv: avslutade projekt och nådda mål

"Sometimes the chase is better than the catch"

Har själv inga erfarenheter men en bekants pappa hade en gammal veteranbil han ägnade över 10 år åt att renovera i originalskick in till sista skruv. När han väl var klar så sålde han den inom ett år och köpte ett nytt renoveringsobjekt...
 
Sv: avslutade projekt och nådda mål

Oh ja, känner så väl igen det. Jag känner så efter varenda borrkampanj jag jobbat med, det är så tomt efteråt (av någon anledning lyckas jag glömma bort stressen, eländigt väder, bråkiga borrkillar och arbetsdagar på 15 h väldigt fort :p).

Resan är intressantare än målet, även om man visserligen vill nå målet också eftersom det gäller jobb.
 
Sv: avslutade projekt och nådda mål

Jo, så kan det vara. Man behöver lite tid att ställa om mot ett nytt mål. Det kan kännas tomt även om du är jättenöjd över vad du har uppnått.
 
Sv: avslutade projekt och nådda mål

Inte för att det är någon tröst, men du är långt ifrån ensam. Vi projektmänniskor är så där.

Det är en helt normal fas, lite av ett sorgearbete att ta sig igenom. Du kommer ut på andra sidan och gör dig redo för nya projekt, låt det ta den tid det tar att ladda batterierna.
 
Sv: avslutade projekt och nådda mål

Det är en helt normal fas, framförallt om projektet man varit med i pågått en lång tid och man varit engagerad i projektet. Ofta handlar det om att vara med och skapan något nytt och prova något som man inte provat tidigare, eller förfina något till en ny form, när man jobbar i projekt. Som du beskriver det så har du varit väldigt engagerad i det du har gjort, och det är då helt naturligt att känna som du gör. Om det nu är till någon tröst. Det fina är att det kommer gå över. Men om du också är en utpräglad projektmänniska så kommer du längta till nästa projekt.

/ Projektledaren
 
Sv: avslutade projekt och nådda mål

Håller med övriga om att detta är helt normalt i "projekbranschen". Ingår i alla projektledarutbildningar att detta är en naturlig del av projektarbete. Man blir tom och saknar "tryggheten"att alltid veta vad man ska göra (borde göra), hetsen mot deadlines, ev tillfälliga kollegor etc. Lite som en sorg.
 
Sv: avslutade projekt och nådda mål

Jag känner sådan tomhet efter alla typer av deadlines, ju större desto värre. Det är bara att uthärda så gercdrt med sig med tiden. Och det kommer ständigt nya deadlines att satsa på och sedan bli tom av.
 
Sv: avslutade projekt och nådda mål

Jag brukar känna mig tom precis efter det att jag skickat in en uppgift, för att man helt enkelt är rätt slut efter att ha pressat mot en deadline, och missnöjd med det man inte hann göra. Jag tror det helt enkelt tar en stund att landa i att man faktiskt är färdig efter att ha jobbat och levt intensivt med något en längre period, man är van vid att alltid ha det över sig.

Tycker också det beror på hur roligt det var att jobba med projektet, var det väldigt kul så känns det tomt att det är slut. Men oftast är det ju en del slit också, och då är det också väldigt skönt att bocka av det, att man faktiskt rodde det hela i hamn, och är klar med det.

Har man ett gäng andra projekt som står och väntar känns det inte så tomt, tycker jag, då kan man ju genast hugga i med nästa. Så ett tips är att inte vänta tills man är färdig med ett projekt innan man planerar mesta, åtminstone för egen del är jag aldrig så trött och okreativ som när jag precis avslutat ett stort projekt. Just då har jag sällan några idéer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp