• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare _____
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 014
?

_____

Hur långt är 1 galopp språng för en liten D-ponny?Tacksam för svar

Sv: Avstånd

håller med starcraft. det är ca 3 meter. de e ju 3.5 meter för storhäst. 3 meter e ganska normalt för en D-ponny sen beror de på hur stora galoppsprång hästen tar.. vissa ponnier behöver storhäst mått.. andra inte.. olika från häst till häst.

Senast ändrad:

Jag trodde det var 3m för b-ponny och mellan 3m och 3,5 m för
d-ponny :confused:

nä det är snarare 2,5 m för b-ponny 2,75 för c och 3 för d och sen ungefär 3,5 för stor häst.

Kombinationsavståndet beror ju på höjd på hindrena och vilka typer av hinder.

Warhammer skrev:
Jag trodde det var 3m för b-ponny och mellan 3m och 3,5 m för
d-ponny :confused:
kanske de e... jag e inte så insatt i ponnys men jag tror de e 3 meter.. i en kombination e de 6,5 meter tror jag. för storhäst e de iallafall 7,5 meter för ett galoppsprång i en kombination,...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 671
Senast: Roheryn
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 887
Senast: co-SMAD4
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den... 2
Svar
25
· Visningar
2 350
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka