Avvänjning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fazella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 673
F

fazella

Undrar hur länge man skall låta fölet gå med stoet innan man skiljer dom åt? Om man inte har tillgång till andra hästkompisar hur skall man gå till väga då? Tacksam för svar

Sv: Avvänjning

Undrar hur länge man skall låta fölet gå med stoet innan man skiljer dom åt? Om man inte har tillgång till andra hästkompisar hur skall man gå till väga då? Tacksam för svar

Alla gör olika, emn vi brukar ta bort dom vid 6-8 månader. Det e ju från idivid till individ. en del behöver vaar längre. Vi brukar låta dom va i från varndra på dagarana o sen får dom stå tillsammans på nätterna och när det funkar tar vi bort dom helt från varandra. Fast det skär ju i hjärtat att höra dom gnägga på varandra!

Sv: Avvänjning

Minst 6 mån, helst inte före 8 mån.

Om man inte har några hästar fölis kan gå ihop med kanske man kan bytlånas med en kompis ett tag.

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
165
Senast: corzette
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
792
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka