B*rjes gouge?

Tigertofflan

Trådstartare
Är det någon som har den? Bu eller bä? Hur pass ställbar är den?

2203.jpg

Sv: B*rjes gouge?

Jag har en sån..... hade den till min förra häst på 160....
den gick inte at spänna in tillräckligt enligt mig...
Tanken va att han skulle sänka nacken och vänja sig vid bettet, var inte inriden och ville därför bara ha en liiiiten inspänning.
Men inte ens det gick, den va för lång och i traven hoppade hela läderremmen mellan fambenen hit och dit, upp och ner och bokstavligt talat ryckte han i munnen:cry: :eek:

ingen jätte hit precis....

Tror att en chambon fungerar bättre...dock ingen erfarenhet..än:smirk:

Åhå, jag som tyckte den såg kort ut. Är den för lång kan man ju alltid göra den kortare...

Fler åsikter?

Har en funkar bra. Har fått korta den rätt mycket (häst 168)
Funkar annas lika bra som en HG.

//GW

Måste varit ett dåligt exemplar, min är använd 2 år nu och fortfarande hel. Ganska stor i storlek, men har använt den på allt från Dponny till 165cm hästar. Helt ok för det priset.:idea:

Liknande trådar

Utrustning Någon som har dessa då och kan säga bu eller bä. Ännu dyrare än de förra jag kollat på men verkar riktigt bra.
Svar
16
· Visningar
1 579
Senast: Marvin
·
Anläggning Hit me 😃 med era bu eller bä vid köp av plastridå till lösdrift. Är det bäst att köpa dom dyra beslagen eller kan jag bara klämma fast...
Svar
5
· Visningar
677
Senast: Freazer
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·
Fordon Bu eller bä? Svårt att få tag i reservdelar? +/-?
Svar
1
· Visningar
500
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka