Baby Jogger City Elite - Skillnad på 2009 och 2010?

MaRomer

Trådstartare
Har bestämt mig för att det blir en sådan vagn nu. Provkörde massa 3-hjuliga idag och den var helt klart bäst och tig minimal plats ihopfälld!

De gamla modellerna (2009) finns för 4995kr nya (Utförsäljning). Och de nya kostar ca 5999kr.

Men är det någon skillnad på dem? Förutom att det är handbroms på de nya?? Och färgerna förståss;)

Tänker främst på de 2 tittfönsterna som finns i sufletten.
 
Sv: Baby Jogger City Elite - Skillnad på 2009 och 2010?

En handbroms hade jag definitivt velat ha till min singelvagn (Baby Travel Jogger) då den blir väldigt tung i nedförsbackar. Det är faktiskt det enda jag saknar på den vagnen och har saknat det flera gåner! Kan tänka mig att det inte heller blir mindre tugnt med två små i vagnen ;)
 
Sv: Baby Jogger City Elite - Skillnad på 2009 och 2010?

En handbroms hade jag definitivt velat ha till min singelvagn (Baby Travel Jogger) då den blir väldigt tung i nedförsbackar. Det är faktiskt det enda jag saknar på den vagnen och har saknat det flera gåner! Kan tänka mig att det inte heller blir mindre tugnt med två små i vagnen ;)

Baby Travel och Baby Jogger är inte samma märke;)

Och så är detta en singel vagn. Och handbromsen är inte som en cykel broms utan sitter på sidan så du kan inte använda den under tiden du kör. Tex i nerförsbacke.
 
Sv: Baby Jogger City Elite - Skillnad på 2009 och 2010?

Nehej då var det ju inte en sån handbroms jag menade. Att det inte var samma vagn viste jag men jag trodde som sagt det var en sån "cykelhandbroms"
 
Sv: Baby Jogger City Elite - Skillnad på 2009 och 2010?

Jag tycker inte de vagnarna med tre hjul verkar hållbara! Håller de verkligen i många år för flera kullar? Jag är osäker på det! Då tycker jag mer de äldre moddellerna där fyra hjul satt jämnsides ordentligt verkar mer hållbara..... Min parner och jag har diskuterat det med vagn, då vi har en enkel sulky och en äldre barnvagn (både ligg & sitt, kan den vara) hur vi ska göra när nästa skrutt kommer. Gäller ju att hitta en hållbar i så fall syskonvagn, för skrutten vi har nu kommer vilja åka när nästa kommer, även om den nu protesterar emellanåt, men bara om det blir för mkt vagn.
 
Sv: Baby Jogger City Elite - Skillnad på 2009 och 2010?

Jag tycker inte de vagnarna med tre hjul verkar hållbara! Håller de verkligen i många år för flera kullar? Jag är osäker på det! Då tycker jag mer de äldre moddellerna där fyra hjul satt jämnsides ordentligt verkar mer hållbara..... Min parner och jag har diskuterat det med vagn, då vi har en enkel sulky och en äldre barnvagn (både ligg & sitt, kan den vara) hur vi ska göra när nästa skrutt kommer. Gäller ju att hitta en hållbar i så fall syskonvagn, för skrutten vi har nu kommer vilja åka när nästa kommer, även om den nu protesterar emellanåt, men bara om det blir för mkt vagn.

I körde igår på ett kalhygge;) Men varför skulle de vara mindre hållbara??

De håller lika bra som andra vagnar. Om de håller beror mycket på om man tar hand om de, och vilket märke.

Vi är super nöjda med vår Elite.
 
Sv: Baby Jogger City Elite - Skillnad på 2009 och 2010?

KL

märket spelar ju ingen roll, utan hur man hanterar vagnen i olika situationer, de trehjuliga vagnarna (eller de med rörliga stora framhjul överlag) mår väl egentligen bäst om man låser dem vid knölig terräng eftersom det frestar chassit minst. (i framhjulsfästena) man får väl tänka lite överlag att varje extra finess i chassit innebär en potentiell extra sak som kan gå sönder.
det viktigaste är ju att vagnen uppfyller förarens behov samt ha pålitliga bra bromsar (och däck) resterande är ju en smaksak. :)
har provat de flesta vagnarna som finns i butik just nu och chassimässigt skiljer det minimalt i kvalite, om man utgår ifrån chassits vikt, det som skiljer är själva sitt och liggdelarnas kvalite och finess.
 

Liknande trådar

Småbarn Någon med erfarenhet? Är jag helt fel ute i vagntänk nu? Plutten är ju 16 månader och vill ha en lite lättare vagn att styra omkring med...
Svar
3
· Visningar
1 668
Senast: tinissen
·
Småbarn Har beslutat oss för att köpa en "sommar vagn" en lätt liten trevlig vagn. Som är enkel att hantera, lätt att fälla ihop, liten...
2
Svar
37
· Visningar
5 365
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp