Back om track

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare juliusceasar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 411
J

juliusceasar

Hej!!!

Nu vill jag höra lite fördelar och nackdelar (?) om Back on Track- prylarna....
Är de värda sitt pris??
Är så sugen att köpa både bandageunderlägg och ländtäcket, men de kostar ju några pengar.......

Använder ni dem och vad tycker ni?
Vilka produkter har ni??

Tacksam för svar!

Sv: Back om track

jag har två bandageunderlägg, 40*40 cm
gillar dom! :d
tror att man får bäst "effekt" av dem om man använder dem under en tid, fast det är bara min egen uppfattning.
Brukar ibland lägga dom på ryggen, varmt och skönt :)

Nackdelen är att 40*40 cm paddar blir jättestora på frambenen på min häst, hon är ca 150 cm, "cobtyp". men man kan ju köpa mindre om man vill..

Om dom är värda sitt pris? Njao, det tror jag väl :)

Där jag jobbar så lägger vi om benen på en av pållarna med back on track (svullen kota), och det hjälper väldligt bra!
Så ja enligt mig är dom nog värda pengarna...

Mvh Sandra

Väntar på att min BoT ryggvärmare ska dimpa ner i brevlådan snart, borde komma imorgon. Först tänkte jag prova på mig själv och sen så får pållan prova den, jag kan återkomma om hur det funka om du vill :)

har bara två paddar, men dom är helt super.
hade på dom på unghästen för första gången i dag, ca 15 minuter o benen vart mkt bättre! han är lite svullen just nu men kan inte stå med dom över natten tyvärr.
ubble hade dom ganska ofta, när han var oren hade han dom dygnet runt i ca 4-5 dagar o benen vart jättefina.
tycker dom är väl värda sitt pris o himla praktiska!
rider även med dom.

Jag köpte BoT paddar till min häst. Tycker hon har svarat fortare på behandlingen med kortison i leden nu när hon har paddarna, mindre halt fortare än andra benet, men det kan ju bero på annat. Dock är benen varma och gosiga på morgonen när jag tar av paddarna och hästen verkar gilla dem.

har dem på natten. Fyra paddar 30*40cm, varav fram lindar jag längre ner så det ska täcka hovleden.

Jag använde mina paddar till min häst ett tag men märkte ingen större skillnad faktiskt.. Har vantarna också och det hjälper så mycket som ingenting :smirk: inte ett skvatt skillnad. Fast man kanske måste "täcka" dem för att de skall verka? Ha andra vantar över?

Det ända jag riktigt tror på är plasseboeffekten!

Jag har 4 paddar. Min häst är gallig i bakbenen så jag provade dem som nattbandage under kanske 3 veckor-1 månad men märkte ingen större skillnad, bak alltså. (frambenen fanns det inte så mkt att märka skillnad på). Dom kändes lite onödiga så jag slutade använda dom. Men funderar nu på att ge dom en andra chans..

Jag tycker iaf inte att de var värda sitt pris.

Har bandageunderläggen och tycker de är bra. Köpte de på rea, men dyra va de iallafall... Men, jo de var nog värda pengarna. Skulle vilja ha ett BoT täcke, men de är så dyra och jag har för mig att jag hört/läst nånstans att BoT grejerna bara funkar i ett år (blir typ sämre o sämre med tiden..?), så det känns onödigt att lägga pengar på det...

Jag har en ryggvärmare till min häst, hon har haft ganska mycket ryggproblem. Den funkar super på henne, inte haft några som helst problem efter att vi har börjat använda den... Men vet ju inte om det är av den xtra värmen som blir, eller om det är ju själva "back on track-materialet" som gör det...

Nu sitter jag framför datorn med min nya BoT ryggvärmare som jag har svept om mig. Den värmer väääldigt skönt måste jag säga :D Hästen kanske får bli utan :angel:

Ni som tycker att BoT Inte alls fungerar, hur långa tidsintervaller hade era hästar BoT?

Hej.
Jag har 4 stycken stora paddar som jag lindar min häst med ett par nätter i veckan. Lindar över knät i på frambenen. Första gångerna jag använde dom så var hon märkbart påverkad av dom. Hon klarade liksom inte av dom då.. Var lite "irriterad" om bakbenen men det har gått över nu. Hon har väldigt fina och torra ben och det är ju svårt att säga om det är pga dom. Men jag inbillar mig att dom funkar iaf :) . Men det finns ju mycket forskning runt dom. Finns på deras hemsida. www.backontrack.se.

Väldigt intressanta Back on Track produkter de hade på den sidan ;)! Kanske ska köpa ett sånt data programm till min häst..

Nä, förlåt kunde inte låta bli, jag tror länken är fel!

Jag har en ryggvärmare. Katterna och hundarna nästan slogs om att få ligga på den innan jag tog ut den i stallet.

Den ger märkbart mer värme och mer avslappnade muskler än bara täcke (hur tjockt det än är) gör så jag är NÖJD.

Jag kör med BoT på frambenen på min häst och har gjort det sedan i sommaras.
Märker ingen större skillnad, men kör på med dom ändå...
Har även testat paddarna på mig själv, och jag märker inte heller ngt speciellt av dom :crazy:
Så jag vet inte riktigt om jag tycker dom är värda sitt pris.

Jag har BoT paddar och ryggvärmare till hästarna och tycker de funkar mycket bra. Jag använder dem mest efter träning och både före och efter tävling.

Jag har också testat nackvärmaren på min mor och hon blev av med sina problem, min moster som har utslitna knän tycker att knävärmarna lindrar värken. Själv har jag ett armbågsskydd och en nackvärmare och jag känner precis vilka dagar jag vill ha på mig dessa och har sluppit mycket stela muskler pga dem.

Placebo? Vad vet jag, mina rygghästar och halva släkten är väl lurade i så fall??? :D Men jag tror inte det för jag har aldrig fått samma effekt av tabletter eller liniment...

/// ghost

Jag tror att en bra försäljare kan sälja allt, bara denne får kunden att tro på att grejen fungerar. Det spelar ingen som helst roll om den gör det eller inte bara man TROR och då är ju alla nöjda och glada om man bara får lov att tro! Alla tror vi på olika saker, bara det att vissa tror mer :smirk:
Finns försäljare som skulle kunna säjla sin moster, de ljuger så de tror sig själva :D

Sen skall jag inte säga att jag VET att BoT fungerar eller inte.. Om det har gjorts dokumenterade vetenskapliga oberoende tester, då skall jag tro på det fullt ut, tills dess tror jag för att jag tycker det är kul..

Min häst hade dom under nätterna.... satte på dom nån gång mellan 18-20 och så togs dom av innan han gick ut på moronen runt halv 8.

Intressant att veta är att BoT har biddragit med pengar till ett större forskningsprojekt (med christofer johnston i spetsen) där det bland annat ska forskas på effekten av BoT, så då kommer vi ju att få svart på vitt (förhoppningsvis) på hur det förhåller sig med effekten.

Men, som du säger, en bra försäljare kan sälja allt. Man får helt enkelt prova själv och se vad man tycker. :)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 262
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 755
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 504
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka