back on track ländtäcke

saffran

Trådstartare
Hästen är lite stel i kors/länd nu när vintern börjar komma!
Har vanligt ländtäcke men undrar om ett back on track ländtäcke kan hjälpa honom lite till?
Har någon haft just länd täcket eller ska man satsa på ryggvärmaren? Tyckte det verka smidigt med ländtäcket.

Sv: back on track ländtäcke

Tror det kan fungera bra med vilket som :) jag tycker om skrittäcket. Misstaget jag gjorde för har en äldre men pigg sak och la en benpad under sadeln och hon blev som en raket! for över allt antagligen blev det lite för mycket och obehagligt så gör inte det :P men ländtäcket kan jag tro fungerar superbra!!

Jag har BoT ländtäcke till min häst, tycker mig dock inte märka någon skillnad på värme jämfört med ett vanligt fleecefodrat ländtäcke. Ryggvärmaren skulle jag inte rekommendera att använda vid ridning, det kan vara svårt att få den att sitta bra/kvar bakom sadeln. Ryggvärmaren är dock super att använda före ridning för att värma upp musklerna innan arbete.

ryggvärmaren var då tänkt till innan ridning och efter, missa att skriva det:grin:

tja vi får se vart det slutar.

inga andra bar tips?

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 178
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka