Back On Track paddar med Kardborre!

Ebine

Trådstartare
Någon som testat dessa o kan berätta om de var bra eller inte. Verkar himla bekvämt att man slipper allt "Kludd" med att linda benen, men fungerar det lika bra?
Är främst intresserad för att underlätta för personalen i vårt stall, tar ju en massa extra tid för dem om de ska stå o linda av benen på morgnarna. Och som sagt bekvämt att sätta på dem efter träningspassen. Men dom kostar ju en slant så berätta vad ni har för erfarenheter av dem!
Tackar.
:bow:

Sv: Back On Track paddar med Kardborre!

otroligt snabba att sätta på och av.. perfekt om man står i stiort stall där stallperonalen skall ta av lindor mm på morgonen.. skulle gissa att de uppskattas MYCKET.. sen tycker ja själv att dom funkar kanon, lik bra som vanliga bot paddar..

dock har jag märkt att när man sätter på bak åker de gärna ner???!! iaf på de hästar jag haft på.. men man fårdra åt lite extra.. dock itne för hårt..

Jag har inga erfarenheter av de vanliga paddarna. Men jag har de med kardborre och är jättenöjd! Dom är supersnabba att sätta på och sitter bra på benen. Verkligen ett jättebra köp.

Mina har gått sönder i neoprenet.
Dom är inte mycket använda men han har haft dom i hagen så helt oväntat var det inte......

jag har sånna och dom är superbra tycker jag :) underlättar somsagt mycket för stallpersonalen, snabba att ta av och sätta på. sen är dom ju mjuka och sköna för hästen med!

Jag tycker att de fungerar utmärkt:)
Jag har bara använt mina inne men de sitter bra, sitter likadant på morgonen som när jag satte på dem på kvällen innan.

Håller med superbra men jag vågar inte använda dem ute:) Är rädd att de ska gå sönder....

jag har jobbat som hästskötare i stall där vi har haft både de STORA paddarna och de med kardborre, och jag föredrar faktiskt lindorna. vet inte riktigt varför.

men det är säkert så att de kan uppskattas i ditt stall =)

Har dom och tycker dom är super.... :D sitter bra och lätta att hålla rena.

Dom är bra när man står som jag i ett stall som man inte direkt kan be den som släpper ut att linda av osv...

Jag tycker att de är smidiga och bra.
Har dem i transporten och kardborrarna sitter som berget.

finns att köpa ectra neopren hyllen nu till paddarna.. går på 100kr paret om jag minns rätt... super smart :P

Till TS
Har sånna, älskar dem :) Likså folket som tar av dem :) Använder dem även i transporten med boots till, fungerar utmärkt.

har en 22årig ponny som började bli svullen i benen om nätterna.
köpte backontrack paddarna och *poff* inga svullna ben mer :)
tycker dom är helt kanon

Jag tycker att det går lika lätt att linda av med vanliga lindor som med "tofflorna" som vi kallar det. När "tofflorna" är nya så sitter karborren så himla hårt och det tar ett tag att få grep för att kunna lossa dem. Där i mot går det mkt fortare att sätta på dem än att linda med lindor och paddar.

Jag tycker att tofflorna har lika stor effekt som paddarna. Men som flera har sagt så passar inte alltid tofflorna på både fram och bakben, utan glider ner och då trampar hästen på dem.

Jag tror att det är hugget som stucket för personalen på morgnarna med av lindningen. Det går nog lika fort vilket som

Har en stor pålle som tenderar att få lite svullna ben på nätterna, först bakbenen och sen började frambenen med. köpte BoT då jag sneglat länge på dem och blev helnöjd med resultatet! Provade dem en natt och på morgonen såg hans ben ut precis som dagen innan! (dvs inga svullnader) älskar dem!

du vande inte in alls utan bara satte på direkt över natten??? jag har varit jätte försiktig å vant in pållarna..

Liknande trådar

Hästmänniskan Funderar på att köpa en Back on Track Posture Reminder. Någon som har erfarenhet? satt den bekvämt eller skaver den vid armhålorna...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Leeelot
·
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: LilaTiger
·
Hästvård Hej! För att förebygga svullna natt- ben vad föredrar ni : Linda själva och med vad ? Med paddar / utan / hurudan linda ?Eller Back o... 2 3
Svar
40
· Visningar
6 153
Utrustning Jag funderar på att köpa ett fleecetäcke från Back on Track. Såg att de har en Silver Line som var lite billigare (ja, jag tycker...
Svar
0
· Visningar
763
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka