Back on track ryggvärmare

sassymaddan

Trådstartare
Är det något som ör värt och införskaffa, tänkte på om den låg still och de.

eller ska man införskaffa schabrak till exempel, det är ryggen som

ska ha "behandlingen".

Ge mej förslag..

Sv: Back on track ryggvärmare

det verkar som om många har svårt att få ryggstycket att ligga still.
det kanske är enklare med ett schabrak som man sätter fast med en täckesgjord? (om man vill ha det mer än när man rider)

Min erfarenhet är att ryggvärmaren inte ligger still om man har bara den och täckesgjord.
Men det medföljer ju kardeborreband som man kan sy fast på insidan av ett täcke (tex bomullstäcke). Då fungerar det jättebra.

samma som ovan, svår att ha under täcke...

min står med det när jag mockar å borstar, sen har hon det när jag tömkör... vill man ha bättre så är täcke att föredra tror jag!

nä det ligger inte still... jag har sytt fast min i ett täcke med det resultat att täcke glider snett hela tiden.

nu har jag köpt bot täcken istället, mkt bättre!

Det är precis som andra säger, jättesvårt att få ryggvärmaren att ligga still. Bättre att investera i ett bot täcke istället!

när man kollar på nätet på tex paddarna (bot) så står det ett pris är det per par eller per padd??

delvis kl

= väldigt smidigt som tömkörningstäcke men inte annars :D

hur vänjer man hästen vad back on track paddar, köpte begagnade så fick inte me instruktioner..

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
140
Senast: aglaonema
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 182
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka