Back on Track

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Petrus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 364
P

Petrus

Är de bra eller.?
Ger det resultat,? är det något att rekomendera att börja med på sin häst?:d

Sv: Back on Track

Petrus skrev:
Är de bra eller.?

kag kan rekomendera att du köper det, om du har en häst som behöver återhämmta sin kropp efter t'ävling/träning, men d-ponny på 12 år får väldigt lätt gallor på alla4a, då jag gick direitmoch köpte back on track skydd för bena, så har han aldrig blivit gallig igen, jag låter han ha det på sig den kvällen eller natten efter hård träning eller tävling, det är super bra! ett täcke funderar jag också på att köpa nu, eftersom det är så bra och fungerar, visst det kosstar pengar med det är ca lika dyrrt som ett veterinär besök, så jag bestämde mig att köpa allt de här som en lite blilligare livlina till min ponny, inann det vart försent o han kanske skulle stå halt där i boxen någon morgon. jag tycker du ska våga att testa dej på det! ;)

jag tycker det fungerar bra. tycker dom öär något jobbiga att linda med motför tex cajebopaddar men dom är helt klart värda! jag lindar med dom efter hårdare träningspass och tävling

Bästa att ha nattetid efter träning odyl.
Jag använder mina bak för tillfället, med Hores Wear padda med kardborreknäppning. detta gör att det är lätt för den som släpper ut att ta av och inte blir lindade för hårt.
Jag kommer även att köpa nack och ryggvärmare till mig själv då jag sett vilket bra resultat på hästarna. Det man bör tänka på är att jämföra pris. Det verkar som det är billigast att skicka efter från tillverkaren/ importören direkt.;)

Jag började med att köpa en padd för att kolla om dom funkade. Jag lindade ena bakbenet med BoT och det andra med en "vanlig" padd och det var stor skillnad.

I alla fall på min förra häst som hade stora gallor bägge bak.

det är bra.. använd det inte varje dag bara om du använder de på benen, benen mår inge bra att ha på back on track varje natt.

finns minst 10 trådar om dessa.. :P
men jag använder dom på min ponny när efter/innan träning och tävling! märker stor skillnad när han haft dom.
han e jättesval och fin i benen! kan verkligen rekomendera dom! super verkligen =)

Petrus skrev:
Är de bra eller.?
Jag har de på min ena pålle, å jag tycker inte dom fungerar ! ! !
Min har gallor på morgonen när man tar av dom och inte på kvällen när man sätter på dom.

Jag har använt BoT p åmig själv under flera år - med mycket gott resultat! Mina trasiga knän mår mycket bättre efter några nätter med BoT-skydd då & då! Har mårkt att svullnad går ner extram-snabbt på mig. Har även skaffat BoT i form av vantar till svärmor som har problem med reumatism - superbra resultat!

Jag kan verkligen säga, KÖP!

Min häst hade gallor bak, back on track fixade bort det varje dag dock ville jag gå lite djupare i problemet med gallorna och det visade sig att det var betfor han fick gallor från (testade ta bort betforn efter en tråd på buke, *tackar och bugar*)

Köpte också ett inne täcke, hästen har varit väldigt känsli över rygg och kors, även lite stel på morgonen (stod i spilta). Har gjort super, märker varken av stelheten på morgonen eller känsligheten.

Veterinären rekommenderade BoT täcket åt pollen, och vips så var hon lika glad över hästens rygg som jag =)

och hästen är glad =)

Varför är det inte bra att ha dem varje natt? nyfiken...

Är det bara hårt tränande/tävlande hästar som ska ha det då? Eller ger det ett positivt resultat även på hästar som inte tränas hårt eller tävlas?

Lånar tråd.
------------------------------------------------------------------

Hur ofta kan eller skall man använda paddar och ryggstycke??????

Jag har paddar runt om och ryggstycke på min häst natte tid, gott som varje dag. Kan det vara skadligt?:crazy:

Har ryggvärmaren i princip varje natt på min häst, mailade BoT och frågade om det var skadligt att använda det varje natt och svaret var nej.

jag har täcket varje natt på hästen, har haft det sen jag köpte det, för ca 3-4 månader sen... och det tänker jag fortsätta med, ser inte hur hästen kan skadas av det..

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
140
Senast: aglaonema
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
946
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 215
Senast: aglaonema
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 930
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka