Back on Track

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare tiba
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 986
T

tiba

Var inne i en hööks butik idag och såg Back on Track ryggvärmare, är det någon som har provat. Har benpaddar bara.
Tacksam för svar.

Sv: Back on Track

Detta var ju inte ett helt täcke utan jag antar att man kan fästa det i en lös gjord under ett annat.
Benpaddarna är ju bra så ryggtäcket bör ju vara det oxå.
Jag får väl prova.

Jag har bara "rygglappen".

Det funkar super men det satt inte bra med bara gjord. Först åkte det bak och då satt jag som en förbygel fram också och då blev det lite bättre men det absolut bästa var att sy fast det i täcket i öglorna och det sitter jättebra.

Jag har ryggvärmaren, har inte märkt större skillnad faktiskt än vad vanlig värme gör.. Har tom upplevt det värre, när man tar av ryggvärmaren blir hästen lättare spänd i ryggen.
Har limmat fast den med textillim i ett tunt stalltäcke.

Dom nya "rygglapparna" kommer med kardborreband som man kan sy fast i t.ex. bomullstäcke = lättare att få det att sitta utan öglor m.m.

Dundret skrev:
Jag har ryggvärmaren, har inte märkt större skillnad faktiskt än vad vanlig värme gör.. Har tom upplevt det värre, när man tar av ryggvärmaren blir hästen lättare spänd i ryggen.
Har limmat fast den med textillim i ett tunt stalltäcke.

jag har oxå funderat på att limma på den. sitter det bra?

ja det sitter, har dock inte tvättat det än men limmet ska tåla 60 grader.
Limmet är rätt segt så det sitter, men det går att dra av ryggvärmaren om man vill byta täcke. Det tar dock lite tid och pill, men det går.

köp nån/några remsor med kardborreband och sy fast på ett undertäcke (d.v.s. inte dom finaste täckena man har, bomullstäcke är smidigt).

Breccia_ skrev:
Dom nya "rygglapparna" kommer med kardborreband som man kan sy fast i t.ex. bomullstäcke = lättare att få det att sitta utan öglor m.m.

Smart:idea: De har väl upptäckt att öglorna inte höll så superbra.

Ja det verkar inte sämre. Det har kommit massa nya fina saker har jag upptäckt, jag vill ha allt, det är för taskigt att det kostar därefter.
T.ex. lindorna skulle jag gärna ha, schabraket och nättäcket :)

Jag blev verkligen förvånad över hur bra ryggvärmaren funkar på min häst och jag som är så skeptiskt till allt sådant.

Schabrak kanske blir nästa grej jag köper :angel:

Hööks tar ett nedrans överpris för sina BoT-grejer, så köp inte därifrån.

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
139
Senast: aglaonema
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
941
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 175
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka