Back on Track

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare glitterspray
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 982
G

glitterspray

Funderar på att köpa Back on Tracks benpaddar som man ska ha under vanliga lindor. Är det någon som har använt dem. Funkar de verkligen?? Låter nämligen lite bra för att vara sant.....

Sv: Back on Track

Dom funkar så bra så.
Har använt på min "gamla" läromästare och hans gallor försvann, använder då och då på nuvarande hästen när han gått hårt eller vilat för att förebygga tjocka ben och han har alltid jättefina ben.
Tycker det funkar jättebra, ska köpa en ryggvärmare nu i år.

jag puttar din tråd eftersom jag också undrar.
speciellt om fler har blivit hjälpta mot gallor med B.O.T ??

Jag har dom och min häst har ALDRIG haft en galla. Kan inte säga att det bara beror på dom paddarna, för han får normalt inte gallor. Men dom är jättebra tycker jag, tycker nog pållen med fina ben också :D

Min häst har dem varje natt och hans gallor försvann på bara ett par veckor, han har aldrig haft så fina ben. Innan BoT hade han vanliga lindor, då var han gallig ofta...

Jag hade BoT-paddar på min häst när jag satte igång honom efter en skada och han var lite svullen i benen. Efter en timmes ridtur med paddarna så var benen hur torra och fina som helst och man kunde inte ana någon skada. Fantastiskt, paddarna påskyndade helt klart läkningsprocessen, och på en vecka var hästen okej igen. Jag har inte riktigt trott på det innan, men jag är såld! :bow:
Däremot så använder jag det bara före/efter tävling eller hårdare träning för att inte effekten ska "försvinna", men det har funkar suveränt!

Min "nya" häst hade mkt galla när hon kom till mig. Jag beställde back on track lindor o nu är gallorna helt borta :banana: använder dem nu efter hårt arbete eller inför hårt arbete. Har även en för ryggen

har använt dem under en tid nu, i början märkte jag ingen större skillanad men nu e de helt underbara! fungerar utmärkt, helt klart värt pengarna. gallorna försvinner helt, benen blir jätte fina!

tycker det funar bra. min hst har dåliga bakkotor och lindar henne med dessa och kan vl säja att dt hjäpt. jag gör ju mycket mer ärn att använda bot för att det ska bli bra men visst hjlper det på henne vill jag inbilla mig. på andra jag använt det på har det hjälpt. :)

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
142
Senast: aglaonema
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
971
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 283
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
425
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka