Back on Trackpaddarna

sommarminne

Trådstartare
jag har äntligen fått hem de efterlängtade BoT paddarna:love:
mitt problem är att jag har jättesvårt för att få dom att ligga
helt slätt när jag rullar över benlindorna. är det någon mer som har
erfarenhet av detta? de känns inte bra när dom är lite rynkor på:crazy:

Sv: Back on Trackpaddarna

Kan inte beskriva med ord hur jag gör men övning ger färdighet. Jag lindar så de går ganska långt ner, min ponny har haft korledsinflamation =)

de blir bättre med tiden, mina var med så i början men de mjukar upp sig sen.

Jag har precis samma problem. Det är väl bara hoppas på att det blir bättre med tiden.
Jag kan däremot inte låta bli att undra varför dom inte kan göra dom på ett bättre sätt, så det slipper bli så knöligt.

Efter 1 vecka är de slickade runt hästens ben.. jag lovar :D

jag tycker de var lite knöliga i början men nu efter lite användning är de helt underbara! De tunnar ur sig lite efter tvätt och blir jättebra med super passform. Jag tycker inte att de har varit svåra att linda med, men övning ger färdighet helt enkelt!

jag tycker det är lite jobbigt att det bara är 3 kanter som.visst att det utankant ska ligga närmast benet som för att det inte ska bli tryck men tycker det blir som fel då man ska linda.....dom är ju effektiva men gilar inte modellen iaf inte på dom vanliga paddarna...

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 232
Senast: super
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 421
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma