Backa med vagnen!

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare RebeckaKihlberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 262
R

RebeckaKihlberg

Nu ska de börjars så smått att köras i ridhus (får väl bli super tidigt på morgonen så man inte dööör av värmeslag)...i allafall, har inte börjat backa med pållen och vagn, han backar bra på komando när man tömkör osv....något man bör tänka på??

Ta backningen ett steg i taget. Vagnen har en ful tendens att vilja sticka iväg åt ngt annat håll än dit man vill så man får inte ha för bråttom. Det är viktigt att hästen backar rakt och lugnt. Lycka till! :bump:

Blir stressad när jag läser ditt inlägg... :D Jag har inte börjat backa med min än men har ett år kvar. Kruxet är att jag inte har något ridhus att köra i. :(

Rekommenderas att inte börja att rygga i ett ridhus. Då det är onödigt tungt för hästen. Börja på plan mark, gärna lättrullat.

När hästen kan rygga med vagn och är stark nog kan du även börja lite lätt i ridhus.

Lycka till!

Liknande trådar

Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 761
Senast: Seaside
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 132
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 387
Senast: Edla
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 014

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka