Vad ska jag välja?

Häst_

Trådstartare
Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era tankar.

Första alternativet är ett stall med fyra hästar, där dom går ut klockan 06:00 och går in 17:30, där är alla i stallet trevliga och stallägaren är bra. Men dom går en och en i hagen på vintern, och hagarna är väldigt små. Ca 30x10. Dom har inga sommarhagar så då får man flytta dom på sommaren. Detta stallet är 5 min hemifrån.

Andra alternativet är ett annat stall där det står 10 hästar. Där går dom på vintern i hage två och två. Hagarna är väldigt fina, stora fina sommarhagar. Men det tar 20 min att åka dit. Och stall ägaren är inte så tydlig med saker och stallet är inte så bra skött.

Har lite svårt att välja, om jag bott närmare andra alternativ så hade det varit ett självklart val, men det är ganska långt att åka 20 min varje dag och utsläpp och sådant. Vad hade ni valt?

Hade aldrig valt stall nr 1. Hagarna är otroligt små.
Hästarna välmående måste gå först enligt mig. 🙂
Vad är inte så bra skött? Är de äldre/omodernt eller rent av dåligt för hästarna? Om bara lite omodernt och allt ändå är ok, skulle jag välja det.

Jag hade letat vidare om möjligt. Små hagar och en och en är inte förenligt med hur jag vill ha häst. Men en stallägare som inte är så tydlig med saker är inte heller optimalt.
20 min tycker jag inte är så långt dock, men det beror väl på hur många gånger/dag man måste vara i stallet.

20 minuter är ju inte så långt. Däremot låter det ju inte så bra om det inte är bra skött? Eller på vilket sätt är det dåligt skött?

Leta vidare om inget av dem verkar bra?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 678
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 847
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
1 156
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka