Bada i badhus..

KisseNova

Trådstartare
Jag och sonen har barnsim imorgon, men jag hittar inte hans badbyxor :crazy: Vet så väl att jag lade dom i garderoben sist dom tvättades, men nu finns dom inte där. Mitt problem är alltså hur gör jag om jag inte hittar ett par badbyxor att köpa imorgon.

Får man bada i vanliga kalsonger om man endast använder dom just då i vattnet? Har ju inga badblöjor kvar heller, inte för att sonen använder blöja längre.

Ska jag behöva avboka allt bara för att badbyxorna är på rymmen ?
Eller är det lättast att ringa och fråga badhuset imorgon om vad dom tycker?

Sv: Bada i badhus..

finns det inte så att ma kan köpa ett billigt par på simhallen? Kan väl inte skada att ha ett extra par annars?

Jag vet inte. Känns dumt att chansa, ska ju fram imorgon och se om det finns några badbyxor nånstans att köpa. Men vad gör jag om det inte finns några? Trots allt mitt spring i affären så har jag inte ens hittat en antydan till någon bikini, så jag får ha min gamla :crazy:

Får man verkligen bada i vanliga kalsonger, om dom är oanvända då?

Har inte babysimmet badbyxor/blöjor du kan köpa då, eller simhallen?

Han får nog inte bada i kalsonger

Allt fler simhallar och bassänginnehavare kräver i och med nya EU-krav att barnet ska ha en babysimbyxa på sig i vattnet.

hm... det där med kalsongerna vet jag inte... men kan du inte ringa till badhuset imorgon och fråga? :idea: och har de inga att köpa, och det inte är ok att bada i kalsongerna så får du väl avboka då..

I "vår" simhall såt det badkläder, men inte vad för slags badkläder.

Jag kan ex ha på mig shorts och linne. Och jag syns ju... Dem säger inget.

men hindrar inte "vanliga" kläder bajset lika mycket som badkläder eg.?

eller kanske inte :confused:

Sonen är snart 4 år så en babysimbyxa får han inte plats i ;)

Annars vet jag vart hans gamla badbyxor är, men dom är för små tyvärr. Därför tänkte att det borde ju gå med kalsonger eftersom han är blöjfri på dagtid. Får ringa badhuset imorn bitti och se vad dom tycker.

Nej de gör de inte, små bebisar har ju löst bajs och de sipprar ju igenom vanliga badkläder och de badbyxorna Rasmus har drar man åt både i midjan och runt benen.

KisseNova Visste inte hur gammalt ditt barn är ;) Rasmus väger 9 kg men hans 11kgs badbyxor är små redan nu!
På simhallen jag gick när jag var liten kunde man hyra simkläder och på fyrishov har/hade de en simklädersbutik precis bredvid.

Annars kanske någon du känner har ett par att låna ut?

Det gör inget, men lite kul var det eftersom jag skrev barnsim ;)
På babysim hade jag inte ens tänkt tanken med kalsonger. Kalsonger är stort tabu att bada i för mig, men om dom är helt oanvända så borde det ju inte göra något egentligen ?

Jag hittade 1 par badbyxor! Dom låg under alla byxor. Så nu är jag lugn igen.

Senast ändrad:

Tur att du hitta brallorna. Även fast du vet att de är oanvände finns de säkert nån som inte skulle tro dig.

Vi har barnsim i simhallen här hemma och då är de från 0-10 år. Medans babysimmet vi går på har grupper med 7 åringar (De började alltså simma där när de var 0 år...)

Själv vet vi inte hur vi ska göra, Rasmus byxor är upp till 11 kg, han väger 9 och de börjar redan bli för små!

Det går inte med vanliga badbyxor ? Iofs är han ju inte så gammal din son så det är ju ett rätt osäkert kort. Du kan inte köpa en större storlek ? Det är ju inget kul när byxorna blir för små alldeles för snabbt :crazy:

Själv hade min son alltid badblöja och sen badbyxor över.

Nu hittade du ju badbyxorna men ett tips till ev. nästa gång är att fråga i affärerna, ofta finns badbyxor/bikini/baddräkter på lagret sedan förra säsongen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 964
Senast: Lhas
·
H
Övr. Hund Vill bara dela med mig av en lite mystisk händelse som utspelade sig för ett par veckor sedan. Min sambo åkte som vanligt till...
Svar
7
· Visningar
1 149
Senast: Hot Shot
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även... 2
Svar
28
· Visningar
14 432
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår