Dörrklocka med ordentlig signal

movi

Trådstartare
Jag tar gärna emot tips på en dörrklocka med rejäl hörbar signal/pling. Blinkar den så är det helt ok om man bara kan välja bort det.
Min mamma hör knappt dörrplingen som sitter på dörren nu, man får plinga sig blå eller ringa att man står utanför.
Plingen hon har nu är orginal i lägenhetsdörren.

Och nej, hörselapparat tycker hon är helt onödigt, sånt behöver hon inte även fast vi märker av att hörseln är sämre även när vi pratar med henne😁

Så tips på bästa dörrklockan som man verkligen hör 👍 Eller kan man göra nåt med dörrklockan som sitter i dörren? (Typ hammare och plåt som slår mot varandra så rutorna skallrar, ta det som ett skämt men alla lösningar är välkomna😁)

Jag tar gärna emot tips på en dörrklocka med rejäl hörbar signal/pling. Blinkar den så är det helt ok om man bara kan välja bort det.
Min mamma hör knappt dörrplingen som sitter på dörren nu, man får plinga sig blå eller ringa att man står utanför.

Och nej, hörselapparat tycker hon är helt onödigt, sånt behöver hon inte även fast vi märker av att hörseln är sämre även när vi pratar med henne😁

Så tips på bästa dörrklockan som man verkligen hör 👍 Eller kan man göra nåt med dörrklockan som sitter i dörren? (Typ hammare och plåt som slår mot varandra så rutorna skallrar, ta det som ett skämt men alla lösningar är välkomna😁)
Ska kolla med min kompis.
Hon har en dörrklocka där hon ett tag hade en signal som var fullkomligt gräslig - och hög. Jag, som stod utanför dörren, ville fly fältet. Hon ändrade efter ett tag till en snällare variant.
Jag förstår inte hur hon över huvud taget klarade av den där första signalen, för hon hör inte illa.

Sedan kanske det inte är nödvändigt med jättehög signal om man ändrar till annan mhz (eller vad det nu heter).
Jag hör dåligt i vissa sekvenser och det kanske din mamma också gör. Frågan är hur man kan kolla vilket - då hon säger att hon inte behöver hörapparat.....

Hur går hon att prata med när du ringer? Min hörapparat har jag störst användning för då.

Pratar vi telefon funkar det bra, jag har i och för sig höjt upp volymen på hennes nya telefon (fastigheten blev av med fast telefon, det är ju på väg att försvinna). Men visst, det händer att hon säger "va?" både i telefon och öga mot öga😁

Mamma hör också dåligt och jag har börjat tjata massivt på henne att ställa sig i kö för hörapparat och annat. (hon är motsträvig) För tydligen påverkar hörseln hjärnan ganska mycket, den blir typ nästan överbelastad när man försöker höra och inte lyckas. Googla.

Det är nog inte volymen som är avgörande, testa er fram med vilka ljud som verkar nå fram bättre, det är inte alltid så logiskt det där med hur ljud hörs..Dom flesta dörrklockor annars för nedsatt hörsel är ju just blinkande vilket jag tycker är en bra lösning, jag hade personligen hellre haft en sådan nästan än ljud för jag får halva hjärtattacker när någon plingar på dörren.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka