Badbilder!

Sv: Badbilder!

Bild från förra sommaren

6817528.jpg

Leia håller sig till plask-nivån när det kommer till vatten.
När mattarna försvinner ut i det blå, då kastar hon sig efter. Men hon kan tyvärr inte simma som en hund utan använder bara framtassarna och slår :crazy:
Ngn som har tips om hur man lär hund simma ordentligt och använda bakbenen?

leo1.png

leo2.png

leo3.png

Idag badades det för fullt här med =)
3:e gången den här veckan.
Så glada att han gillar att bada. (bara 8½ månader så första gången nu i år han badar)
Det underlättar o blir skönare för voffen om man kan svalka ner honom varma sommardagar =)

20070401074%20(Medium).jpg

20070401075%20(Medium).jpg

/Tobbe

Hos oss är hundarna badkrukor så det är jag som brukar hoppa i i det iskalla & hundarna står & kollar på, Mamma? det är ju kallt kom tillbaka INGET kan få dem att gå i :crazy: :cry:

Greyhound som älskar att bada. Han vill inte simma, men att springa allt man kan i vattnet är dödskul på somrarna. ;)

3826228.jpg

Har funderat på en sak...
Simträning för hundar är ju jättenyttigt, men dyrt.
Går det inte att simträna i ett vanlig badkar, om man håller i hunden så att den "står stilla"? :rofl:

Tja..Om du har en liten hund och ett stort badkar kan det nog gå:idea: :angel:

Nej, men jag brukar simträna på somrarna med dom. På vintersäsongen..*hm*..Står vi för det mesta över:D .

//Gilly

Haha, ja visst borde det väl funka!
Har någon provat?:) Tyvärr har vi bara dusch, så det är lite svårt...;)

Jo, JAG har faktiskt provat lite en gång. I en sånhär barnbassäng vi hade ute med vatten åt småkusinerna. Gick super, efter det skuttade min hund (på bildern apå sida 1 i tråden) i och simmade själv:p

Fast hon är ju liiten.

//Gilly

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 760
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
21
· Visningar
1 525
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 116
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 579
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka