Badkarsdilemma

Hittarinte

Trådstartare
Vi ska eventuellt göra om vårt badrum och då sätta in ett badkar. Vi behöver duscha i badkaret pga får inte plats med både badkar och duschutrymme.

Stilmässigt skulle det passa bäst med ett gammaldags badkar på tassar - men finns det sådana som är tillräckligt stabila att duscha i?

Är det nån som har erfarenheter..?
 
Den enda risken jag kan se med ett sånt badkar är om det är väldigt skålat i botten och det blir en ökad halkrisk när man står upp jämfört med ett modernt badkar som är plant i botten, men det löser man lätt med en gummimatta.
 
Tänkte att man får en hög tyngdpunkt, men det kanske inte är nåt problem! :bow:

Din tyngdpunkt förändras inte för att du står en bit upp. Eller hur menar du? Tror du att badkaret kan tippa för att du står upp i det? Enda risken är väl att du kan halka men om du är orolig för det finns badkarsmattor.
 
De flesta snygga klassiska badkar på tassar som jag har sett har varit ganska skålade, det är de "fulare" med plåtfront som brukar ha slätare botten.
Jag må låta fjantig men halkrisken i ett sådant badkar, inte minst när man skall i och ur det, gör att jag skulle fundera både en och fem gånger innan jag gjorde en nybyggd badrumslösning som bygger på att jag duschar i badkaret annat än i undantagsfall. (Visst finns det badkarsmattor men min erfarenhet är att de ganska lätt blir ofräscha och även lämnar märken som man måste putsa bort.)
 
De flesta snygga klassiska badkar på tassar som jag har sett har varit ganska skålade, det är de "fulare" med plåtfront som brukar ha slätare botten.
Jag må låta fjantig men halkrisken i ett sådant badkar, inte minst när man skall i och ur det, gör att jag skulle fundera både en och fem gånger innan jag gjorde en nybyggd badrumslösning som bygger på att jag duschar i badkaret annat än i undantagsfall. (Visst finns det badkarsmattor men min erfarenhet är att de ganska lätt blir ofräscha och även lämnar märken som man måste putsa bort.)
Jag har en grå badkarsmatta från Ikea. Den lämnar inga märken. Om man sköljer av och hänger på tork på badkarskanten efter varje användning hålls de fräscha länge. Enda nackdelen är att jag fick klippa av den på mitten för att den inte skulle stoppa vattnet från att rinna ner i avloppet.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi ska köpa ett badkar, men jag är väldigt osäker på vilken typ vi ska ha. Badrummet ska gå i relativt gammaldags stil och vi ska även...
Svar
4
· Visningar
434
Hemmet Jag har ett ganska litet badrum som jag skulle vilja ha en tvättmaskin till. Hade helt klart varit enklare platsmässigt med en toppmatad...
Svar
4
· Visningar
580
Senast: Dorinda
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 821
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Hur funkar det, när behovet verkligen finns, personerna inte klarar sig utan hjälp men ekonomin är katastrof? Mamma ramlar titt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 567
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp