Bärbar dator till Sims 3

Tjurskallig

Trådstartare
Jag letar efter en ny bärbar dator som ska ligga i prisklassen 5000 - 7000 kr. Det viktigaste kravet som jag har på datorn är att den ska gå att spela sims 3 på och det ska se bra ut. Det ska alltså inte bara GÅ att spela, utan det ska fungera BRA också :)
Andra krav är lång batteritid.
Dessa två datorer är de jag hittills fastnat för, men jag vet inte vilken som är bäst. Eller har ni några andra förslag?
HP-datorn har inte en 2.0 ghz processor/grafikkort-nått (?) som krävs för att spela sims 3, utan en 1.8. Så det verkar ju konstigt om det inte går att spela Sims 3 på en så pass ny dator..
Men kolla sjävla.

http://www.dustinhome.se/asus-k53sv-ci5-23-6gb-640-gt540m-156-w7hp/product/5010600520

http://www.billigteknik.se/sv/gaming/5053-hp-pavilion-dv66040eo-demo-av-hewlett-packard-radeon-speldator-amd-886111340712.html
 
Sv: Bärbar dator till Sims 3

SIBA, MAKTEN och ELGIGANTEN har prisvärda datorer för runt 4000-6000 kr som har typ 4 GB i RAM etc.
Ska du tex ha för Sims husdjur så satsa direkt på någon av de billigare datorena men som har mkt RAM och Hårddisk, för ska man ha alla expansioner och prylpaket så tar det plats speciellt om man sedan kanske även vill lägga in Sims 2.
 
Sv: Bärbar dator till Sims 3

Jag köpte en sån HÄR i höstas, fast med 6GB/640GB. Den kostade strax under 5400:-
Är mycket nöjd med den och det funkar jättebra att spela bl.a The Sims 3 Husdjur.
 
Sv: Bärbar dator till Sims 3

Skulle tagit denna laptop istället från www.proshop.se . Om du däremot bara ska spela sims 3 så borde du inte köpa en laptop utan en stationär. Mycket billigare. Kommer nog undan med kanske 3 k då ifall du köper smart.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag köpte en bärbar dator nu på mellandagsrean, men nu är jag väldigt osäker på om jag ska behålla den eller inte. Jag vet inte om den...
Svar
6
· Visningar
2 696
Senast: aiquen
·
S
IT & mobiler Någon kunnig som kan hjälpa mig att föreslå några datorer att köpa för att spela nya sims 3? Jag är helt grön på vilka processorer som...
Svar
7
· Visningar
3 641
Senast: smultronsaft1
·
M
IT & mobiler en sån fråga igen..bärbar dator tack :D Jag ska ha den till surfa (trådlöst) skolarbeten spela spel lyssna på musik Ungefär. Ska...
Svar
1
· Visningar
976
Senast: MariiaEliin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp