Bukefalos 28 år!

Skor på sommaren

Midsommarblomster

Trådstartare
Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker fungerar i nästan alla sammanhang. Man kan ha dem och skrota runt i på lekplatserna med barnen men fungerar också till en trevlig sommarklänning.

Jag tror dock att de är lite för nedklädda för mitt kontor, och jag vet inte heller om skor där man visar hela foten anses rumsrent? Vi har ingen klädkod och det är lite varierat här, allt från kostymer och blusar till T-shirt beroende på vilken tjänst. Själv arbetar jag med marknadsföring så jag kommer väl undan lite med att vara i "cool kids" ligan och Birken hade nog passat bättre än stilettklackar på min avdelning 😄 Men.. jag kanske är på jakt efter ett mellanting? Ett par öppna eller åtminstone väldigt svala skor som inte är tofflor men inte heller pumps eller ballerina. De kan vara platta eller ha lite klack, men jag är nog mer "laid back" än piffig i min stil. Loosefit byxor och klänningar, luftiga skjortor osv.

Hur är det med öppna skor på kontor, vad tycker ni? Jag sitter på Östermalmstorg kan väl tilläggas, det kanske påverkar "konsensus" kring saken hur folk ser ut här. Men vi är inte heller en advokatbyrå utan ganska avslappnade i sammanhanget. Förutom juristerna. De är fina ☺️

Vad finns ens? Jag behöver inspiration!
 
Kan man med lite svepande generalisering säga att öppen sko är OK om foten helt enkelt är vårdad, hel och ren?
På andra ställen än advokat- och revisionsbyrå skulle jag säga att det fungerar så. När jag jobbade på revisionsbyrå var det uttalat att man inte fick ha skor med öppen tå och/eller häl. Det finns ju många snygga skor av slip-in-modell som inte är så gåvänliga men piffiga. Du kanske kan ha ett par sådana stående på kontoret och ha Birkenstock för transport?
 
Personligen hatar jag skor som visar tår. Både på mig och andra. Men det är ju inte jag som bestämmer i världen :D
Lite klack på ses väl som lite finare, du kanske kan ha lite olika skor stående på kontoret så slipper du springa runt med de när du ska till/från jobbet?
 
1715610764353.png
 
På andra ställen än advokat- och revisionsbyrå skulle jag säga att det fungerar så. När jag jobbade på revisionsbyrå var det uttalat att man inte fick ha skor med öppen tå och/eller häl. Det finns ju många snygga skor av slip-in-modell som inte är så gåvänliga men piffiga. Du kanske kan ha ett par sådana stående på kontoret och ha Birkenstock för transport?

Personligen hatar jag skor som visar tår. Både på mig och andra. Men det är ju inte jag som bestämmer i världen :D
Lite klack på ses väl som lite finare, du kanske kan ha lite olika skor stående på kontoret så slipper du springa runt med de när du ska till/från jobbet?

Det störiga är att jag varvar mellan två kontor, ibland besök ute hos en verksamhet samt hemarbete. Så jag har inget riktigt ”hem” där jag kan parkera saker. Men å andra sidan åker jag buss till och från jobbet så jag behöver sällan knata på längre distanser. Mao, inga problem med skor som är ”ok” i bekvämlighet 👍
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp