Bärgaren tappade bilen

De kan dra på saken för att de inte förlorar något på det. Ni är inte skyldiga några pengar och de har inget eget behov av reparationen. Så ni får kanske hitta på något som gör att de förlorar på att dra ut på det. Polisanmälan för skadegörelse? Kräv reparationskostnaden genom Kronofogden?
 
De kan dra på saken för att de inte förlorar något på det. Ni är inte skyldiga några pengar och de har inget eget behov av reparationen. Så ni får kanske hitta på något som gör att de förlorar på att dra ut på det. Polisanmälan för skadegörelse? Kräv reparationskostnaden genom Kronofogden?
Vi har några ess i rockärmen att ta till ifall inget händer nästa vecka.
 
I juli tappade alltså bärgaren våran bil. Den åkte ner för en backe och krockade med ett träd. Bakluckan gick sönder och lite annat smått och gott. Notan gick på 55000. Som hittat.

Vi har nu väntat i tre månader på att de ska komma nån vägen. För några veckor sen fick vi beslut på att de skulle ta alla kostnader för reparationerna. Vi blev hoppfulla och glada. En kort stund.

Nu har verkstaden som ska laga bilen väntat på ett okej så han kan börja. Han vill ju veta att han får betalt för att laga våran bil men det är total tystnad från bärgningsbolaget. Idag ringde vi och frågade bolaget hur det går och vad de väntar på men fick som vanligt inget bra svar. Det har typ gått en månad sen vi fick första beslutet men ingenting har hänt sen dess. De har inget nummer man kan ringa till förutom kundtjänst men där får man inte prata med någon som vet nåt.

Vad kan man göra? Vi har mailat den som har hand om vårat ärende. Men har väl inga större förhoppningar att det lär hända nåt rätt snart. Bilen står ute med trasig baklucka i regn och rusk. Känns inte så jätte bra.
Ibland kan man om man går till allabolag eller hitta eller någon företagsinformation få tag i ett riktigt telefonnummer till någon människa som är lite mer ansvarig.
 
Igår mailade jag våran tidning. I morse hade de svarat så efter lunch ringer en person upp mig. Lite nervös är jag ändå.

För övrigt har vi inte hört ett skvatt från assistansbolaget eller deras försäkringsbolag. Så jag hoppas detta kan sätta fart på eländet.
 
Det gick bra att prata med tidningen igår. Skrev ner några stödmeningar på ett papper innan och följde dom. Texten kommer att publiceras redan idag.

Jag hoppas verkligen att assistansbolaget kan få en spark i rumpan av detta.

Är orolig dock att det är försent. Våran bil har stått ute i fyra månader i regn och rusk med trasig baklucka.
 
Det gick bra att prata med tidningen igår. Skrev ner några stödmeningar på ett papper innan och följde dom. Texten kommer att publiceras redan idag.

Jag hoppas verkligen att assistansbolaget kan få en spark i rumpan av detta.

Är orolig dock att det är försent. Våran bil har stått ute i fyra månader i regn och rusk med trasig baklucka.
Jag tänker att de får ersätta en ny bil då? Det är väl ändå det rimligaste kan jag tycka.
 
Okej. Journalisten ringde upp mig efter att ha pratat med VDn. VDn har sagt att ärendet är klart sen september.

Det har alltså bara varit för verkstaden att laga bilen sen september!!!! Men något där har gått snett eftersom verkstaden har väntat på beslut från dom. Det mailet har vi idag läst massor med gånger och vi blir inte klokare.

Mitt i allt ringer verkstaden och frågar hur det går. Jag är så förvirrad just nu. Fattar ingenting.
 
Okej. Journalisten ringde upp mig efter att ha pratat med VDn. VDn har sagt att ärendet är klart sen september.

Det har alltså bara varit för verkstaden att laga bilen sen september!!!! Men något där har gått snett eftersom verkstaden har väntat på beslut från dom. Det mailet har vi idag läst massor med gånger och vi blir inte klokare.

Mitt i allt ringer verkstaden och frågar hur det går. Jag är så förvirrad just nu. Fattar ingenting.
Så bolaget hävdar att dom talat om för verkstaden att dom kan laga bilen, och verkstaden har inte hört något/har fått ett mail dom inte kunnat tyda som ett klartecken? Vilken jävla soppa.
 
Okej. Journalisten ringde upp mig efter att ha pratat med VDn. VDn har sagt att ärendet är klart sen september.

Det har alltså bara varit för verkstaden att laga bilen sen september!!!! Men något där har gått snett eftersom verkstaden har väntat på beslut från dom. Det mailet har vi idag läst massor med gånger och vi blir inte klokare.

Mitt i allt ringer verkstaden och frågar hur det går. Jag är så förvirrad just nu. Fattar ingenting.
Kontakta journalisten igen med ett förtydligande att verkstan inte fått något klartecken. :mad:
 
Så bolaget hävdar att dom talat om för verkstaden att dom kan laga bilen, och verkstaden har inte hört något/har fått ett mail dom inte kunnat tyda som ett klartecken? Vilken jävla soppa.

Exakt så ja.

Journalisten hade även ringt verkstaden som läst upp det sista mailet från assistansbolaget där det inte finns något som säger att verkstaden kan börja med bilen. Så något har gått snett, fastnat i cyberrymden eller glömts bort på vägen. Det förstod journalisten nu också.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 971
Senast: ptr
·
Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
2 866
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Ja herregud. När ska oturen vända? Vi hade bilen inlämnad i tre veckor. Förra veckan fick vi hem den. Den var lagad, allt var fint. Så...
Svar
0
· Visningar
563
Senast: et_flickan
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp