Bärgaren tappade bilen

I mitten av januari är troligen våran bil klar. Jag vet inte om det funkade att gå ut i tidningen eller vad det var som fick fart på dom men nånting var det. Maken var otroligt glad när han ringde för ett tag sen. Den här bilen var hans första bil, den har gått som en klocka för oss i tio år, aldrig krånglat eller kostat pengar i onödan (förutom bensin, skatt och försäkring) så jag förstår om han vill ha tillbaka den hel.

När den står hemma på gården igen blir det definitivt att öppna en liten flaska champagne för att fira. Nästan fem månader tog det.
 
Nu står bilen hemma på uppfarten igen. Den är så fin. Nylackerad och allt. Dottern var så glad i morse när hon fick åka volvo till skolan och hon sa högt när hon kom dit att hon minsann fick åka sin bil till skolan :love:

Tyvärr gick den inte igenom besiktningen men det är en skitsak just nu. Var bara lite smågrejer som behöver fixas vilket ändå förvånade oss när den stått så pass länge.
 
Verkstaden var här och hämtade bilen i morse. När den är klar kör dom hem den igen. Bra service :up: vi fick låna en bil också om vi ville men mammas bil står fortfarande hos oss så det behövs inte. Hoppas så att detta är sista krånglet.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 809
Senast: ptr
·
Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
2 825
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Ja herregud. När ska oturen vända? Vi hade bilen inlämnad i tre veckor. Förra veckan fick vi hem den. Den var lagad, allt var fint. Så...
Svar
0
· Visningar
561
Senast: et_flickan
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp