Bästa 15 åringsfirandet

Mirre

Trådstartare
Hjälp mig med tips 😃
Grabben fyller 15 och jag vill ge honom ett så bra firande som möjligt. Har begränsad budget men lite möjlighet finns ändå. Har tänkt bjuda över hans kompisgäng (de närmaste eftersom vi inte har plats för hela klassen) utan att han vet det. Men sedan då? Vad gör 15 åringar på ett födelsedagsfirande? Känns ju inte akuellt med lekar som på barnkalas direkt 😆😆 Hjälp!
 
Nu känner jag inte dig och din son, men jag hade som 15-åring antagligen tyckt det var otroligt pinsamt om mina föräldrar arrangerat födelsedagskalas åt mig och bjudut in mina kompisar. I den åldern är nästan allt föräldrar gör oerhört pinsamt. Särskilt om det på något vis liknar sådant föräldrar normalt gör för sina yngre barn. Det hade funkat om det var kompisarna som planerat överraskningsfest med visst logistiskt stöd av födelsedagsbarnets förälder, men absolut inte tvärt om.
 
Nu känner jag inte dig och din son, men jag hade som 15-åring antagligen tyckt det var otroligt pinsamt om mina föräldrar arrangerat födelsedagskalas åt mig och bjudut in mina kompisar. I den åldern är nästan allt föräldrar gör oerhört pinsamt. Särskilt om det på något vis liknar sådant föräldrar normalt gör för sina yngre barn. Det hade funkat om det var kompisarna som planerat överraskningsfest med visst logistiskt stöd av födelsedagsbarnets förälder, men absolut inte tvärt om.
Fast varför då? Tror han kommer tycka att det är fasen så mycket roligare att fira med kompisarna än med bara oss och mina föräldrar som vi brukar. Dessutom är hans flickvän en stor del av planeringen vilket jag tycker är asgulligt ( fast det håller jag för mig själv 😄)
 
Fast varför då? Tror han kommer tycka att det är fasen så mycket roligare att fira med kompisarna än med bara oss och mina föräldrar som vi brukar. Dessutom är hans flickvän en stor del av planeringen vilket jag tycker är asgulligt ( fast det håller jag för mig själv 😄)
Varför tonåringar tycker föräldrar är pinsamma? Ingen aning, det är en naturlag tror jag. Föräldrar kan i yngre tonåren vara pinsamma bara genom att de existerar, särskilt om de gör det på ett sätt ens kompisar lägger märke till. ;)

Antagligen är det en del av frigörelsefasen, man vill vara vuxen, cool och självständig, extra viktigt inför kompisarna. I den åldern kan "mamma ordar kalas" kännas som att det ligger närmare barnkalas än vuxenkalas. Är det istället flickvännen som ordnar kalas med hjälp av mamma blir det en heelt annan, och mycket vuxnare, grej. :angel:
 
Vi ordnade surprise party när barnet fyllde 18 år. Det blev så himla lyckat! Hen hade jätteroligt och hens kompisar också. De pratar fortfarande om det såhär ett år senare. Vi fixade käk som vi vet att de tycker om och hade pyntat med massor av ballonger, girlanger och guld. Vi hade ordnat en polaroidkamera och roliga grejer att använda när man tar kort och vi hade riggat högtalare och gjort en låtlista med hjälp av kompisarna där de hade fått lägga in låtar.

Nu är det såklart skillnad på att fylla 15 år och 18 år men den här festen är nog den bästa present jag gett mitt barn någonsin om du frågar hen. Och jag tror inte du behöver styra upp några ”aktiviteter”, ungarna sköter garanterat underhållningen själva.
Vi var hemma under hela festen och alla sov över. Det var trångt men roligt och de hade så mysigt på morgonen när de käkade frukost tillsammans.

F276157D-FCEF-4B58-90EF-8793211B8720.jpeg
 
Vi ordnade surprise party när barnet fyllde 18 år. Det blev så himla lyckat! Hen hade jätteroligt och hens kompisar också. De pratar fortfarande om det såhär ett år senare. Vi fixade käk som vi vet att de tycker om och hade pyntat med massor av ballonger, girlanger och guld. Vi hade ordnat en polaroidkamera och roliga grejer att använda när man tar kort och vi hade riggat högtalare och gjort en låtlista med hjälp av kompisarna där de hade fått lägga in låtar.

Nu är det såklart skillnad på att fylla 15 år och 18 år men den här festen är nog den bästa present jag gett mitt barn någonsin om du frågar hen. Och jag tror inte du behöver styra upp några ”aktiviteter”, ungarna sköter garanterat underhållningen själva.
Vi var hemma under hela festen och alla sov över. Det var trångt men roligt och de hade så mysigt på morgonen när de käkade frukost tillsammans.

Visa bifogad fil 115777
Det blev väldigt lyckat här med, vi pyntade inte så mycket men alla hade trevligt och var glada och nöjda. Sonen hade ingen aning om att kompisgänget skulle komma så reaktionen när de kom var oslagbar 😄😄 Han trodde bara att tjejen och min pappa skulle komma, så när jag bar in extra bord och dukade för fler personer var han väldigt fundersam haha.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 797
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 445
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 269
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp