Vilka blommor?

Freazer

Trådstartare
Finns det någon expert eller kunnig på växter och blommor här?
Jag ska göra om i trädgården tänkte jag och vill ha en ny rabatt med blommor som doftar på kvällen och gärna är rosa. De bör klara både sol och skugga och inte bli för höga. Vad ska jag titta på för sorter? Om det finns något som stämmer in ens på ovan önskemål?😅

Finns det någon expert eller kunnig på växter och blommor här?
Jag ska göra om i trädgården tänkte jag och vill ha en ny rabatt med blommor som doftar på kvällen och gärna är rosa. De bör klara både sol och skugga och inte bli för höga. Vad ska jag titta på för sorter? Om det finns något som stämmer in ens på ovan önskemål?😅
Fleråriga eller ettåriga?
Hur höga är "inte för höga"?

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
785
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
823
Senast: Badger
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det... 2
Svar
31
· Visningar
1 619
Senast: Hazel
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade... 2
Svar
21
· Visningar
1 650
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka