Bästa bodyn efter operation till hanhund och kluriga saker att göra.

Bur är inte lagligt,inte ens pga op,men man kan söka tillstånd från länstyrelsen,oftast avslår dom
Skulle dom avslå burvila om veterinären förordade det så skulle jag ärligt skita i det :cautious: min hunds hälsa går före. men jag har svårt tro att LS avslår om veterinären säger burvila :)
Det kan dom göra. Jag skulle inte ens ansöka :o. Och med största sannolikhet skulle ingen anmäla det.

Vad är det som ska göras eftersom han måste vara så stilla efter? Sällan en buköppning kräver burvila.

Det krävs inte längre någon ansökan om dispens för burvila. Det finns en generell dispens nu så om veterinär förordnar burvila efter operation så får hunden hållas i bur direkt. Dock sällan det behövs efter bukingrepp.
 
Kanske måste förtydliga - menade att ta bort alla möjligheter för hunden att stoja omkring vid just träningen om den gärna vill det. Till exempel genom att sätta den i en bur (behöver ju inte ens vara stängd) eller annat mindre utrymme med någon sysselsättning så fort ni tränat klart. Jag pratar alltså inte om övrig tid eftersom det var just träningstillfällena du skrev att det kunde bli svårt när han blev stojig. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp