Bästa försäkring enligt er???

Jag hade Lassie ett år till Frasse. Nu höll han sig frisk så jag vet inte hur de är när det väl gäller men de gjorde en helt orimlig höjning så jag sa upp den.
Har även haft Moderna ett år och sa upp den av samma anledning.
Nu har han Folksam och den har varit bra. Har en enklare till honom iom att han är till åren.
Till tiken har vi Agria med allt därtill. Dyrt men till henne vill jag ha en gedingen försäkring.
Nyfiken på hur hög höjningen var?
För min lilla katt blev det knappt 200 kr, betydligt mindre än vad hästförsäkringen hos Agria gick upp med trots att livvärdet på hästen sjunker...
 
Nyfiken på hur hög höjningen var?
För min lilla katt blev det knappt 200 kr, betydligt mindre än vad hästförsäkringen hos Agria gick upp med trots att livvärdet på hästen sjunker...
I procent så var den 43% har jag för mig. Kan ha varit ett par procent till. Då ska det tilläggas att han var 8 år gammal och har endast nyttjat försäkring (då Agria) en gång pga ormbett. Förutom höjningen så ändrade de den rörliga självrisken från 15% till 25%.
Så gjorde även Moderna på äldre hundar.
 
Nyfiken på hur hög höjningen var?
För min lilla katt blev det knappt 200 kr, betydligt mindre än vad hästförsäkringen hos Agria gick upp med trots att livvärdet på hästen sjunker...
Vi har inte längre full livförsäkring på den häst som i år skulle börja sjunka i värde. Hon är istället A2-försäkrad till det värde hon var fullförsäkrad för tidigare (och A2-värdet sjunker inte) och så full veterinärvård. Kändes betydligt mer prisvärt!
 
Vi har inte längre full livförsäkring på den häst som i år skulle börja sjunka i värde. Hon är istället A2-försäkrad till det värde hon var fullförsäkrad för tidigare (och A2-värdet sjunker inte) och så full veterinärvård. Kändes betydligt mer prisvärt!
Min häst är 24 nu, så det är inte så mycket livvärde kvar. 😉 Har 40 000 i veterinärvård.
 
I procent så var den 43% har jag för mig. Kan ha varit ett par procent till. Då ska det tilläggas att han var 8 år gammal och har endast nyttjat försäkring (då Agria) en gång pga ormbett. Förutom höjningen så ändrade de den rörliga självrisken från 15% till 25%.
Så gjorde även Moderna på äldre hundar.
Hjälp!!! 😱
Det var ju tokigt! Min lillkisse var bara ett halvår när hon blev sjuk dock. Jag fick välja rörlig del av självrisken nu när det blev nytt försäkringsår.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 507
Senast: Roheryn
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 048
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 405
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
661
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp