Bästa knepet mot trassligt hår

Jag söker alla tips på hur man på ett mindre smärtsamt sätt reder ut trassligt hår. Källan till problemet är ett litet barn med naturligt strävt hår som bara tovar sig. Att det sen hamnar både sand, mat och barnet inte är så förtjust i att tvätta håret hjälper nog till.

Vi använder alltid balsam i duschen och sen krävs balsamspray vid borstning för att göra resan något så när trevlig.

Vilken är bästa balsamsprayen? Hjälper det att skölja håret med kallt te? Inpackning av honung?

Jag är glad för alla tips. Är de applicerbara på ett förskolebarn med mycket egen vilja är det ett plus :)
När 4 åriga dottern fått kladd i håret och det trasslat sig så är det bara tvätt som gäller. Det sliter enormt på håret att försöka borsta bort när det kladdat ihop sig och det går inte heller. Använder Ida Warg schampo och balsam som är helt fantastiskt. Inte alltid hon vill tvätta håret heller men efter lite förklaring att vi aldrig kommer kunna borsta ut håret annars så brukar det gå bra. Kammar ut håret efter duschen och fönar det torrt, inte på full värme såklart men ändå. Det tycker hon är kul och hon slipper lägga sig med blött hår.
Sidenörngott ska vara bra för håret, har inte testat själv dock
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Som rubriken säger, mitt hår går av. Har alltid haft långt hår och har aldrigt haft några direkta problem, förns nu. Klippte av allt...
Svar
16
· Visningar
22 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp