Bukefalos 28 år!

Bästa mellanmålstipsen

Derivata

Trådstartare
Behöver peppras med bra förslag på mellanmål. Som är enkla att tillreda alternativt enkla att förbereda.

Har två killar i mellanstadiet-ish ålder som flera gånger i veckan har träning så där lagomt efter skolan innan middag. Vi är inte heller alltid hemma och kan vara behjälpliga med att nödvändigt energiintag kan göras.

Hittills har vi en reportoar av Billys, toast som görs på morgonen och micrad smoothies.
Men det känns som att vi behöver utöka menyn.

Kylskåp och micro finns alltså, men jag är inte särskilt vän av de använder spisen när inte vi är hemma.
 
Behöver peppras med bra förslag på mellanmål. Som är enkla att tillreda alternativt enkla att förbereda.

Har två killar i mellanstadiet-ish ålder som flera gånger i veckan har träning så där lagomt efter skolan innan middag. Vi är inte heller alltid hemma och kan vara behjälpliga med att nödvändigt energiintag kan göras.

Hittills har vi en reportoar av Billys, toast som görs på morgonen och micrad smoothies.
Men det känns som att vi behöver utöka menyn.

Kylskåp och micro finns alltså, men jag är inte särskilt vän av de använder spisen när inte vi är hemma.
Stek korv i förväg som kan värmas i micron för korv med bröd.

Soppa.

Stekt falukorv att lägga på macka eller äta som den är.
 
Stek korv i förväg som kan värmas i micron för korv med bröd.
Eller koka upp vatten i vattenkokare och häll över korvar som ligger i en vid kastrull, för kokt korv med bröd :)

Mitt tips till tråden är piroger eller bara vanliga mackor! Färdiga kokta ägg i kylen kanske.
 
Vanlig frukostmat? Dvs fil/youghurt med flingor och nån macka. Det och snabbnudlar äter mina tränande tonåringar som mellis. Alternativt en näve nötter och en banan om det är bråttom.
 
Grannen hade en son som var en lång gänglig och mager unge.
Hon såg til att han alltid hade ett minipaket russsin i fickan/väskan.

Annars - fördigskalade ägg i en bytta i kylskåpet. Salt eller kaviar till. Massor med näring. Eller färdigstekta pannkakor packade med smörpapper emellan.
 
Förutom det som redan nämnts:

Keso med äppelmos och kanel.
Sån färdig risgrynsgröt man kan värma i micron.
Mug cake av ngt slag

Eller kan man bara göra lite mer middag/lunch som de kan ta lite av som mellis?

Kanske se till att det finns pitabröd, wraps, tunnbröd eller tortillas att fyllas med valfri färs, kött, fågel ihop med grönsaker och någon dressing/kall sås?

Tortillapizza kan ju göras dagen innan och sen värmas i micron.

Varma mackor i micron.
Går ju att tex ha stekt ägg innan om man vill ha det och kanske skinka, korv, ost, tomater etc.

Kvarg med frukt/bär/granola
 
Hemma-gjorda piroger m fyllning efter smak
Pizza-snurror gjord på färdig deg
Matmuffins
Potatissallad med köttigt tillbehör
Pastasallad m majs, köttbullar, fetaost etc m dressing
Kyckling och curry-röra äter i tortillabröd m gurka och salladsblad
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp