Bästa regntäcke sommar?

Eloise

Trådstartare
Jag villhöver ett regntäcke för de lite varmare dagarna som egentligen är för varma för att täcka, men för kalla för att gå med regn ett helt dygn. Jag vill framförallt skydda ryggen, men vilket är egentligen bäst?
Vad har ni för några? Plus/ minus?
 
Jag tycker rambo summer series är bra om det är för varmt för vanligt regntäcke. Extra plus för att det ingår en liner på 100 g också, gör täcket användbart både vår och höst.
 
Sommarens sällskapshäst hade ett Rambo Summer Series som var väldigt bra, hade definitivt köpt ett sådant om inte HW varit för tighta i bogarna för min häst.
 
Rambo summer series tycker jag också är jättebra, men på minussidan är att det inte är så hållbart om hästen går med hästar som biter i täcken. Ryggdelen gick sönder direkt på det min häst hade. Ett annat alternativ är Horsewares fly rug liner och Rambo protector flugtäcke över. Då skyddas ryggen mot regn utan att det blir för varmt och flugtäcket är mer tåligt mot hästbett.
 
Rambo summer series tycker jag också är jättebra, men på minussidan är att det inte är så hållbart om hästen går med hästar som biter i täcken. Ryggdelen gick sönder direkt på det min häst hade. Ett annat alternativ är Horsewares fly rug liner och Rambo protector flugtäcke över. Då skyddas ryggen mot regn utan att det blir för varmt och flugtäcket är mer tåligt mot hästbett.
Om jag behöver köpa nytt sommarregn täcke så blir det den lösningen. Jag har ett sto vart ingen vågar bita hennes täcke men där finns massor av träd i hagen så hennes rambo summer series har gått sönder på grenar. Har kunnat fixa hålen med lappar. Men ett extremt ohållbart täcke. Så har man träd i hagen så kommer det nog gå sönder.

Mitt Rambo protector har hållit utan problem.
 
Rambo summer series tycker jag också är jättebra, men på minussidan är att det inte är så hållbart om hästen går med hästar som biter i täcken. Ryggdelen gick sönder direkt på det min häst hade. Ett annat alternativ är Horsewares fly rug liner och Rambo protector flugtäcke över. Då skyddas ryggen mot regn utan att det blir för varmt och flugtäcket är mer tåligt mot hästbett.
Jag tycker Horsewares fly rug liner är lite för täckande. Linern som är till summer series ser mycket trevligare ut. Fly rug linern täcker i stort sett lika mycket som ett vanligt regntäcke, mina hästar har blir lika varma av det som av sina vanliga regntäcken. Därför är de knappt använda då jag bara upplever det bökigt att ta bort och sätta dit linern titt som tätt. Men alla är ju olika så det funkar säkert bra på mer frusna hästar 😊
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 361
Senast: Buongusto
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
827
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 925
Senast: Nox
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 133
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp