Bukefalos 28 år!

Bästa rengöringsmedlet!

M

_Mimmii_

Japp håller på att städa lite nu inför sommaren och undrar nu vilket rengöringsmedel som ni tycker är bäst? :laugh: Har framförallt en stenbänk i köket som behöver putsas och göras rent men allting blir så "flammigt"? (vill bestämt ha ngt rengöringsmedel på). Har prövat Mr Muscle och Ajax och Mr Muscle är bäst utav dom två, Ajax blir superflammigt... Dock funkar inte Mr Muscle optimalt, så vilket är det bästa rengöringsmedlet som ni vet? :bump:

här ska städaaaas!
 
Sv: Bästa rengöringsmedlet!

På det där städprogrammet "rent hus" eller vad det heter rekommenderade de väl såpa med pressad citron i? Skall funka bra att rengöra med tydligen.
 
Sv: Bästa rengöringsmedlet!

Har hört att gulsåpa skall vara bra på stenbänkar.
 
Sv: Bästa rengöringsmedlet!

Alla: Tack för alla tips! Fortsätt gärna komma med fler! :laugh::bump::banana::bump:
 
Sv: Bästa rengöringsmedlet!

Om du kan få tag på rengöringsmedel som används professionellt så rekommenderar jag sådana (Sprint 200 är ett bra allrengöringsmedel som funkar på de flesta ytor). Valet av trasa spelar också in. Annars är Yes utblandat i vatten (sprayflaska) bra på ytor som lätt blir feta.

Var noga med dosering. Använder man lösningar med för mycket kem så dunstar vattnet och kemet blir kvar, vilket gör att ytan uppfattas som smutsig/kletig och dessutom drar till sig damm.

Observera även att stenytor kan ta skada av sura rengöringsmedel och starkt alkaliska rengöringsmedel, så ju närmare mittpunkten på pH-skalan desto bättre (Sprint brukslösning har ett pH på 7,3).
 

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 827
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp