Bukefalos 28 år!

Bakad potatis

Aaricia

Trådstartare
...ska jag bjuda på ikväll, nu. Tror jag gjort dom i micro någon gång, men blir nog bättre i ugn.

Har man folie i ugn? Hur lång tid och grader?

Om det blir micro-varianten, några råd?

Blir tonfiskröra till och en grönsallad med bönor.:d
 
Sv: Bakad potatis

Det blir mycket bättre om du gör dom i ugnen. Skalen blir krispiga så att man tom kan äta dom om man vill så skura gärna lite extra...
Ibland har jag lagt dom på grovsalt under tiden i ugnen- tar åt sig liiite smak men är lite överskattat eg.
Ser kanske trevligare ut med folie runt om man ska bjuda men det är absolut inget måste. Jag tycker de blir sämre om man har folie på under tiden i ugnen.
 
Sv: Bakad potatis

Ingen folie på. Risken finns att de blir blöta och äckliga.
 
Sv: Bakad potatis

Nej, ingen folie, då blir de mer som kokta! Och så får man tänka på miljön, folie är inte så miljövänligt.

Jag brukar picka ett par hål med provstickan så att vätska kan pysa ur potatisarna, vet inte om man måste men det känns som att de kan spricka annars.

Jag brukar köra på 225 grader tror jag och tills de är klara. Man sticker i dem och känner när de är genommjuka.
 

Liknande trådar

Mat Från början var det bara jag och mannen som skulle vara hemma ikväll och fira nyår. Hans önskemål var då att vi skulle äta kotlett och...
2
Svar
20
· Visningar
1 370
Senast: Ullmerkott
·
Mat Tidigare år har vi inte tänkt så mycket på matbudget, men i år har vi gjort det för att ha råd med annat vi gärna vill ha råd med...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 929
Senast: astronaut
·
Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt...
2
Svar
22
· Visningar
3 042
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 642
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp