Bakbensskydd i hagen - vilken sort?

tictac

Trådstartare
Hej
Min häst har lyckats skada gaffelbandet hb, troligtvis pga bus i hagen och ganska trång bak. Han har sår på insidan av bakbenen så troligtvis har han lyckats sparka sig själv.

Nu undrar jag om ni har något bra tips på bakbensskydd han kan ha i hagen när han är frisk och får gå i stor hage igen.

Egentligen är jag emot skydd på benen i hagen, men det är inte så roligt att ha en skadad häst heller, så jag skall nog testa ett tag med skydd.

Tacksam för alla tips!

Sv: Bakbensskydd i hagen - vilken sort?

Dessa från Hööks hade min pålle förra vintern då det gick vilt till i hagen och han sparkade och trampade sig med brodden så gott som dagligen...
275:- paret

Tack för ditt svar, jag har tittat på de benskydden också så då är jag nog inne på rätt spår. Men jag vill ha fler svar!

Jag har sett många som har sånna skydd. Jag vet inte om man kan ha de på bakbenen på hästen, men jag skulle tro att det kunde gå. Ger inte lika bra skydd kanske som de andra här i tråden, men de är väldigt bra om hästen ska ha på sig de länge....

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 638
Senast: 13579vas
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 025
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under... 2
Svar
24
· Visningar
3 578
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ringorm utan kli? Något annat?