Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Får presentera min nya också :D

Ja vad har era hästar för bakgrund?
Kommer direkt från uppfödarna som har ridit in honom, de har även sålt två halvbröder till Peter Thomsen.
Hur länge har ni haft den?
Ca 3 veckor, provade honom på bundeschampionat i september och sen kom han till mig nu på prov ett tag.
Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den?
Gått i en hage med sina hästkompisar.
Vad gör den nu?
Just nu håller vi på med uppbyggnads-arbete eftersom han är väldigt dålig musklad, mkt longering och styrketräning. Och så ska han förbredas för lättklass terräng och fälttävlan, 110 hoppning och lätt dressyr för starten på nästa säsong.
Stam?
Star Regent xx, tyskt sto. Han är en Hesse (kommer från hessen, alltså har han deras "brand" på rumpan :))
Ålder?
5 år

Och bär det fantastiska namnet SANIBONANI :D
 
Senast ändrad:
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

få man ha med sina ponnys?:D

denna har jag dock lämnat tillbaks ;
Ja vad har era hästar för bakgrund? har med mej gått en MSV fälttävlan, vinster i lätt klass, LA dressyr, Lb hopp.
Hur länge har ni haft den? hade honom i ca. 1 år o 5 mån eller ngt sånt
Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den? inriden, gått lite dressyr. han var väl aldrig hoppad med ryttare. första gången jag skulle rida i ridhus fick ägaren longera oss o han for mellan väggarna:rofl: Helen frågade hur jag kunde våga rida den där hästen :rofl:
Vad gör den nu? Nu står han hos Rut och ska säljas antar jag.
Stam? e. åstratorps Mowitz, u. nancy Fiona. eu. Åstratorps Menuette
Ålder? född 2001


Min c-ponny som jag sålde för inte så länge sen ;
Ja vad har era hästar för bakgrund? har med mej gått msv a fält, la dress och la hopp. :banana:
Hur länge har ni haft den? ca. 5år
Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den?Hade hoppat med ryttare och var riden typ xD
Vad gör den nu? Är såld till Skälvsätter.
Stam? Dansk Import
Ålder? född 97

Nancy Fiona är/var väl efter Nasser? Om nu inte fler hästar döpts till detta och båda råkar finnas i Kalmartrakten...
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Måste lägga in lite xP

Lillefot 11 år D ponny
Gått EM MSV A fält 3 å SM hopp gånger med föregående ryttare.
Har haft han ca 1 år ridit NM me han 2007. MSV B hopp
LA dressyr, inte favoritgrejen direkt.
Hoppas på EM
E Fredriksminde Hazy Chance U Urbina ue urbino

Ruben 10 år C ponny Ska säljas

Gått MSV A fältt SM me föregående ryttare.
MSV B fälttävlan me mig
LA hopp å LA dressyr

imp tyskland

Barbara Ann 8 år

Gått 2 * me föregående ryttare, 120 hopp å dressyr ? xP

Haft henne 2 veckor.

mål junior EM å YR EM

E Bech Boy u Frou-Frou ue National Zenith

Picasso 4 år

egenuppfödning
Kan ej hoppa har ridit LB dressyr på han i år. Hoppas kunna rida ganska höga klasser i dressyr.´

Hoppas alla har det bra å att det går bra med era hästar :)
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

*kl*
Smokie
Ja vad har era hästar för bakgrund?
Stog nästan enbart inne i spilta tills han var 5, sedan flyttade han, reds in och betäckte lite, kastrerades som 9-åring och började då ridas lite mer, sen fick jag honom och började träna och tävla regelbundet :)
Hur länge har ni haft den?
Lite drygt 2 år nu, gud vad tiden går fort :eek:
Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den?
Lite riden, startad nån LD LC hoppning, var väldigt istadig...
Vad gör den nu?
Just nu tränar vi väl mest dressyr när det inte är så mkt säsong för annat, är väl snart på hyffsad LA-nivå där :) ca LB hoppning, kämpar också för att kunna starta LA där. Har gått 1o2/3 Lätt klass fälttävlan, hade egentligen som mål att starta MsvB och kanske SM nästa år med det blir det nog inget av nu när han går i samma kategori som D-ponnyerna förmodligen nästa år... :crazy:
Stam?
Buck-Fredriksbergs Dizney-Mikander-Dennie (New Forest 140 cm)
Ålder?
11 f.1996

Molinna
Ja vad har era hästar för bakgrund?
Egen uppfödning, egentligen tänkt som dressyrhäst, lånades ut som 3-åring och gått Fälttävlan och Hoppning, Som 6-7 åring gick hon 1.20 hopp och CNC* FT
Hur länge har ni haft den?
Ägt henne har vi gjort i hela hennes liv, 8, snart 9, år, vi fick hem henne efter att hon varit utlånad då i 4 år i slutet av förra sommaren, så snart 1½ år
Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den?
Som sagt, hon gick 1.20 hopp och CNC* Fälttävlan med bra resultat med annan ryttare
Vad gör den nu?
Just nu har hon paus i tävlingskarriären och är dräktig med Jaguar Mail :D
Stam?
Bernstein-Zinsky**-Jaguar-Kaliber-Cyrano
Ålder?
8, f.1999
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Är kommer min presentation!!:bump:

Ja vad har era hästar för bakgrund?

Det ena stoet köpte jag som grön 6-åring. Hon hade då några placeringar i 1 m hoppning och debutant fälttävlan och lätt dressyr. Hoppdiplom och 888 på gångarter som tre åring.

4 åringen hade placeringar sedan tidigare i 1 m hoppning och debutant fälttävlan. Slutade 7:a i championatet nu i höstas.:)


Hur länge har ni haft den?

Den äldre har jag haft i snart 3 år, fyra åringen har jag haft i 6 eller 7 veckor nu...:crazy:

Vad gör den nu?

Det äldre stoet går *-stjärningt, 120 hoppning.

4-åringen har jag bara startat i 90 och 100 cm med placering ännu...;)



Stam?

Det äldsta stoet är efter Oldtimer xx u. Strega (som vann Breeders och lämnat bl.a OS-hästen Amaretto) ue. Napoleon.

4-åringen är efter Airline H u. Rosenmö xx(som var plac. i **-stjärnigt och hennes äldsta avkomma har startat **-stjärnigt ue. Carlie boy xx


Ålder?

1999 respektive 2003
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Är kommer min presentation!!:bump:

Ja vad har era hästar för bakgrund?

Det ena stoet köpte jag som grön 6-åring. Hon hade då några placeringar i 1 m hoppning och debutant fälttävlan och lätt dressyr. Hoppdiplom och 888 på gångarter som tre åring.

4 åringen hade placeringar sedan tidigare i 1 m hoppning och debutant fälttävlan. Slutade 7:a i championatet nu i höstas.:)


Hur länge har ni haft den?

Den äldre har jag haft i snart 3 år, fyra åringen har jag haft i 6 eller 7 veckor nu...:crazy:

Vad gör den nu?

Det äldre stoet går *-stjärningt, 120 hoppning.

4-åringen har jag bara startat i 90 och 100 cm med placering ännu...;)



Stam?

Det äldsta stoet är efter Oldtimer xx u. Strega (som vann Breeders och lämnat bl.a OS-hästen Amaretto) ue. Napoleon.

4-åringen är efter Airline H u. Rosenmö xx(som var plac. i **-stjärnigt och hennes äldsta avkomma har startat **-stjärnigt ue. Carlie boy xx


Ålder?

1999 respektive 2003

Så det är du som har Lady, kul att du har hittat hit, fungerar allt bra med henne??
// Anna som också rider runt på bellas gamla hästar
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Lycka till med Lady! Hon såg trevlig ut på championatet i höstas. Ska bli kul att kanske få följa henne här på Buke framöver?

/Nelle som var med när Lady var liten och jagade hennes mamma över hela betet när de skulle flyttas. Härliga timmar som resulterade i hemska skavsår :devil:
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Är kommer min presentation!!:bump:

Ja vad har era hästar för bakgrund?



4-åringen är efter Airline H u. Rosenmö xx(som var plac. i **-stjärnigt och hennes äldsta avkomma har startat **-stjärnigt ue. Carlie boy xx[/I]

Alltså visserligen är Lady inte skimmel men hon är ju efter Aerline (OBS! stavningen Aer...;)) så välkommen till Rosa klubben! alla aerline hästar har gratis medlemsskap....:rofl::rofl:
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Alltså visserligen är Lady inte skimmel men hon är ju efter Aerline (OBS! stavningen Aer...;)) så välkommen till Rosa klubben! alla aerline hästar har gratis medlemsskap....:rofl::rofl:

Blir du glad om jag säger att jag har allvarliga planer på att tillverka en Aerline avkomma till våren? (självklart inspirerad av din ståtliga grålle)Får jag också vara med i kubben då?
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

inte en aning. är urusel på stammar :crazy:
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Så det är du som har Lady, kul att du har hittat hit, fungerar allt bra med henne??
// Anna som också rider runt på bellas gamla hästar

Jo då, hon mår väl som den primadonna hon tror att hon är...:D

Bella är iaf fantastisk på att uppfostra hästar.. utan krusiduller...:angel:
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Lycka till med Lady! Hon såg trevlig ut på championatet i höstas. Ska bli kul att kanske få följa henne här på Buke framöver?

/Nelle som var med när Lady var liten och jagade hennes mamma över hela betet när de skulle flyttas. Härliga timmar som resulterade i hemska skavsår :devil:


ja, än så länge har allt flutit på oroväckande bra. Bellas kommentar att hon lär bli hetare med åren lär man ju dock få känna av under kommande säsong..

Krav på hastighetsmätare i och med nästa års så stränga krav??!!:crazy:;)

Härlig individ är det iaf, kanske lite för bra självförtoende i vissa fall bara:crazy:.....
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Härlig individ är det iaf, kanske lite för bra självförtoende i vissa fall bara:crazy:.....

Låter verkligen som hennes morsa och storebror Blitz. Han är en tuffing! Eller i alla fall var. Hade inte en ryttare som Bella haft honom från början så hade han nog aldrig kommit ut ens på en debutant!

När Bella skadade foten fick jag hoppa terräng på honom och jag fick honom knappt att trava :crazy: När han väl började trava slog han bakut så mycket att vi knappt tog oss frammåt. Efter några minuters "bara för att jag inte är Bella så kan man gör som man vill"-snack så hoppade han allt utan problem...

Lycka till med henne! Det är en fin liten madam :)
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Blir du glad om jag säger att jag har allvarliga planer på att tillverka en Aerline avkomma till våren? (självklart inspirerad av din ståtliga grålle)Får jag också vara med i kubben då?

Då får du vara med i min "Aerline 2009-bäbbar-klubb"!!!:D Jag ska nämligen betäcka mitt sto också nästa år med honom givetvis....!
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Låter verkligen som hennes morsa och storebror Blitz. Han är en tuffing! Eller i alla fall var. Hade inte en ryttare som Bella haft honom från början så hade han nog aldrig kommit ut ens på en debutant!

När Bella skadade foten fick jag hoppa terräng på honom och jag fick honom knappt att trava :crazy: När han väl började trava slog han bakut så mycket att vi knappt tog oss frammåt. Efter några minuters "bara för att jag inte är Bella så kan man gör som man vill"-snack så hoppade han allt utan problem...

Lycka till med henne! Det är en fin liten madam :)

Vad gör Blitz nuförtiden??! Har inte sett honom ute på banorna på länge...:(

Flyttade inte han till Stockholm??!:angel:
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Vad gör Blitz nuförtiden??! Har inte sett honom ute på banorna på länge...:(

Flyttade inte han till Stockholm??!:angel:

Jodå han bor hos en juniorkille i Stockholmstrakten, och sist vi träffade dem gick det bra. Han har ridit en del * stjärniga i år i alla fall.
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

jag o "min" pålle är nog lite utbölingar här.. :angel: men här är vi iaf!

Sluggo Pojken
Kallblodstravare (e. Slogum Tor - Bestmin)
f-91

Jag har ridit honom nu i två år, äger honom inte men har honom som min egen o betalar försäkring, skoning, vacc. m.m.
Innan så har han mest gått som skogsmulle samt varit lite körhäst. Inte utbildad.

Nu tränar vi dressyr regelbundet, ska börja hoppa för tränare regelbundet nu också. :) Under hösten 07 har vi varit med på en terrängträning och en prova-på-hunting. Vi rider ut i skogen också, så mkt som det går nu.
Han har alltså utbildats "seriöst" nu under ca 1,5 år. Hoppningen har han verkligen talang för, hoppar allt jag styr på o har stort mod. :love: men första gången vi hoppade på banan var det lite svårt att få in tekniken o några bommar rök :angel: men i slutet av det passet fick vi till ett riktigt bra språng o sen dess bara flyyger vi över :love: dock behöver vi finlira lite.. (mycket) haha. :p lite stil måste vi ju ha också.

Under våren ska vi fortsätta vara med på terrängträningar o det skulle vara väldigt roligt att ta fälttävlanskortet! ska även ut på ngn klubbtävling i hopp, o så småningom dressyr. kanske kanske om allt går som räls så debuterar vi i augusti, men vi får se hur det går! det visar sig.

Älskade pålle! :love:

070913008_1.jpg


Liten hoppfilm från oktober
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Jag fortsätter väl då..

DAMINA Sto. -02 e:Dammen ue:Clongish xx. Egen uppfödning. Detta är en liten dam (157 cm) som jag endast tävlat i ett knappt år. Egentligen går hon som femåring, för hon hade föl vid sidan när hon var tre. Förra året startade jag i vår första tävling, en hoppning 90 cm, dock några fel. Sedan blev det ft efter ft, alla med goda resultat, dock inga placeringar. Dressyren ställde till det, hon var väldigt spänd och stressad, så huvudet åkte gärna upp ovanför tygeln och steget blev kort och struttigt. Men nu har vi jobbat på det hela vintern och hon har hittat avslappning i dressyrarbetet. Vårt mål för i år är att satsa på antingen 5års- eller 6-årsfinalen.
HUMLAN Sto. -91 e:Eloge ue:Jovial. 161 cm. Humlan köpte jag för 4 år sen från Lockenkils Ridskola utanför Örebro, där hade hon gått i fyra år som ridskolehäst och endast varit med på några små klubbtävlingar, innan dess har hon bara gått och skrotat hos uppfödaren. Det krävdes mycket arbete med henne, framförallt i dressyren, då hon gick och slog/nickade med huvudet hela tiden, hängde i tyglarna och var allmänt uppjagad. Hoppa kunde hon, hon hoppade som hejsan. Fort gick det, men hon var otroligt kvick i benen. Vi började få ordning på dressyren och vi började ge oss ut på små tävlingar, både dressyrer och hoppningar. På dressyrtävlingarna kom jag nästan alltid hem med en rosett, men på hoppningarna var det sällan vi gick runt som dubbelnolla eller ens nolla ibland. Hon rev. Vi startade även några ft, samma här, bra dressyrer och alltid minst ett pet i hoppningen. Men i terrängen, vilken klocka!
Nu har vi startat några 1*, de flesta med uselt resultat. Det var hoppningen, den blev bara värre o värre. Vi konstaterade snart att hon hade problem med ryggen, så dessvärre är hon helt avställd nu i väntan på att få henne undersökt. Jag hoppas verkligen att vi kan hitta vad som är fel och åtgärda det så vi kan komma igång igen, men, hon har åldern emot sig. hon är ändå 17 år nu :(
TU M'AIME Hingst. -06 e: Marwin ue: Dammen. Detta är min nästa stjärna, jag vet inte vad det ska bli av han riktigt. Det är ingen som tror på honom (han är nu 148 cm i manken!), för att han är så liten, men det gör jag!:banana:
 

Liknande trådar

Ridning Utöver smärt- eller skadeproblematik eller illasittande utrustning, vad kan det finnas för orsaker till följande scenario då...
Svar
11
· Visningar
1 309
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 221
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 384
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 282
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp