Bakjäst till häst?

E

eiwo

En i stallet har börjat ge sin häst bakjäst och jag blev såklart nyfiken på varför. Frågade henne men hon visste inte riktigt, sa bara att hon hört att det var bra. Så nu frågar jag er här på Buke, vad är vanlig bakjäst bra för? Varför ger man det? Vill inte veta för att 'trycka ner' stallkompisen, utan är bara nyfiken :)

Sv: Bakjäst till häst?

Bakjästen innehåller (till skillnad från bryggeri- eller foderjäst) levande jäst, som mer aktivt hjälper tarmfloran vid störningar.

Sv: Bakjäst till häst?

Så det är alltså bra för magen? :) Tack så mycket för svaret!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
872
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 142
Foder & Strö Haha visste inte hur jag skulle formulera rubriken 🙈 Jag har en häst som varje vår när det börjar växa blir svullen runt ganascherna...
Svar
9
· Visningar
593
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Först vill jag bara skriva att jag har skickat fler foton och beskrivning till tillverkaren men dom har stängt nu och svarar nog imorgon... 2
Svar
23
· Visningar
1 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka