Bakknä - bandage

Tussemaja

Trådstartare
Jag skulle behöva bandagera ett bakknä med back-on-trackpad. Nån som har nåt knep för hur man skulle kunna få det att sitta kvar?

Sv: Bakknä - bandage

Ska du bandagera ett bakknä så vill jag vara med och se hur du lyckas med det! :bump: Troligen får du linda in hela hästen isåfall för att det ska sitta kvar...

Njao du, det blir nog ganska svårt att få det att sitta kvar på bak knäet.. No idea! :confused:

är du säker på att det är bakknät du vill bandagera och inte hasen??

pimy skrev:
är du säker på att det är bakknät du vill bandagera och inte hasen??

Absolut säker....;)
Nåja, jag har ändå fått dit paden med kraftig tejp. Kommer inte å sitta hela natten förståss men det sitter kvar än - efter två timmar. Varje timme med BOT kan göra nytta.

Det där skulle jag oxå behöva göra, men jag tvivlar på att lilla fröken tycker det är mysigt med tejp i ljumsken :crazy: Eller har du satt det på nåt annat sätt? Bild kanske man får fråga om? :)

maximilia skrev:
Det där skulle jag oxå behöva göra, men jag tvivlar på att lilla fröken tycker det är mysigt med tejp i ljumsken :crazy: Eller har du satt det på nåt annat sätt? Bild kanske man får fråga om? :)

Jag tejpade längs med paden upp över korset och en bit på andra sidan. Sen tejp på flera ställen runt knät med anslutning till "kors-tejpen". Så inget i ljumsken alltså....

Verkar lite överdivet skulle jag säga.
Om du absolut vill öka blodcirkulationen kan du lika gärna linimenta, eller?

Liknande trådar

Hästvård Det är dags för våran första utställning om en vecka och jag har inte haft möjlighet att bada henne under våren (hon står på lösdrift... 2
Svar
21
· Visningar
1 455
Senast: tanten
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 645
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 613
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 182
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur