Bakvikt i min hoppsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CalleNy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 971
C

CalleNy

Jag har en Bates hoppsadel på min arab. Problemet är att jag tycker att jag får bakvikt i den, får liksom ingen balans när jag ska stå i lätt sits... Har mätt med en måttstock som finns till Bates sadlarna och enl denna så skulle min häst nu ha en bredare bom, så jag provade att byta till en lite vidare bom... Men vet inte om jag tyckte det blev bättre... Tyckte inte att sadeln låg still på honom... Och tycker fortf att jag kommer lite i bakvikt, fast iof var det lite bättre...

Ngn som har ide om vad som kan vara fel...!?
Kanske helt enkelt så att sadeln inte passar mina korta ben:D

Sv: Bakvikt i min hoppsadel

en sadel som hamnar i bakvikt är oftast för smal eller så är det en modell som inte passar din hästs ryggform

Tror inte jag kan ha vidare....
Ska nog prova ut en annan sadel till honom o försöka byta in denna...

Tack för svar!!!

Har du en sadel som ligger i bakvikt är den oftast för smal, testa ett vidare järn, det borde han kunna ha.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur