Balansövningar på gymmet?

apricot23

Trådstartare
Hej! Jag är ny här så vet inte om det är rätt underkategori.

Men till min fråga/mitt problem. Jag har otroligt dålig balans, jag ramlar av hur lätt som helst eller spänner mig så otroligt hårt att hästen tror att jag ska fram medans jag håller på att ramla av. Note: jag har så pass dålig balans att jag kan ramla bara av att stå på marken ibland :crazy:

Nu till min fråga: Vilka balansövningar rekommenderar ni att jag gör, antingen hemma eller på gymmet?

Kram
 
Beror på varför du har dålig balans.

Känner du undersidan av fötterna ordentligt?

Känner du av lägesändringar i balansorganet i öronen?

Är det kroppskontrollen?
 
Hej igen! Jag har varit hos läkare för längesedan för att jag ramlade på armen. Deras råd var att träna på balansen, men har dessvärre glömt övningarna de tipsade om
 
Beror på varför du har dålig balans.

Känner du undersidan av fötterna ordentligt?

Känner du av lägesändringar i balansorganet i öronen?

Är det kroppskontrollen?
Jag känner fötterna som man ska, jag tror det är kroppskontrollen som är problemet samt att jag har väldigt lite muskler kanske
 
Hej igen! Jag har varit hos läkare för längesedan för att jag ramlade på armen. Deras råd var att träna på balansen, men har dessvärre glömt övningarna de tipsade om
En sån här kan du köpa t.ex. på Biltema:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=balansplatta
Man kan hålla i sig i nåt stadigt i början.
Du kan även använda en pilatesboll att sitta på.
Att stå på ett ben på golvet är en enkel balansövning, det blir svårare om man blundar.
Stå på ett ben och skriv bokstäver i luften med den andra foten.
 
En sån här kan du köpa t.ex. på Biltema:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=balansplatta
Man kan hålla i sig i nåt stadigt i början.
Du kan även använda en pilatesboll att sitta på.
Att stå på ett ben på golvet är en enkel balansövning, det blir svårare om man blundar.
Stå på ett ben och skriv bokstäver i luften med den andra foten.

Man kan också göra det svårare (oavsett ett eller två ben, platta eller inte) genom att jonglera samtidigt. För då måste man titta på något och påverka sin position hela tiden.

Nej. Jag kan inte jonglera. Trots att jag gjorde ovanstående övning i 6 månader...
 

Liknande trådar

Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 518
Senast: sorbifolia
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 005
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 091
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 146
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp