Balansträning

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare speedygirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 794
S

speedygirl

Jag undrar om någon har några tips på vad man kan träna en liten ryttare med när hon nu ska upp ett steg till sin nya ponny och börja hoppa. Hon sitter väldigt bra i sadeln för övrigt men just vid hoppningen så behöver hon träna lite mer balans. Vad kan vi göra för något? Longera med olika övningar? Vilka övningar då i så fall?

Sv: Balansträning

Hoppinriktade balansövningar.

Stå i lätt sits utan stigbyglar
Rida lätt i tre takt dvs stå upp två steg, sitta ett

Annars det klassiska. Trava/skritta/galoppera över bommar och sträcka ut en/två händer samtidigt som manstår i fältsits.

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
748
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Ramona
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 721
Senast: Mirtai
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 104
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka