bandageunderlägg till lindor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fluga
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 135
F

fluga

Har aldrig ägt ett par lindor i hela mitt liv. Så undrar, måste man ha bandageunderlägg under oavsett vilket material lindorna är av? Nyfiken :D

Sv: bandageunderlägg till lindor?

Jag har det aldrig på fleece (om det inte är över natten för då har jag paddar från MIAs eller Back on track.

Kör även med back on track under ibland när jag rider.

Elastiska - alltid underlägg

Jag har alltid paddar. Oavsett material på lindor. Det jämnar ut trycket. kör med Mia RS i teddy. Super bra paddar!

Händer att jag lindar fleece utan paddar. Men för det mesta använder jag Eskadrons climatex paddar. Stallbandage alltid paddar, annars gör dom ju ingen nytta. Använder Eskadrons där också och BoT.

Jag använder ofast elastiska lindor och använder alltid pad under. Har en Eskadronpad, kanalsydda, clima-tex tror jag de heter. Har även Mias fleecepaddar, som jag inte använder lika ofta.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
531
Senast: Elo
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 331
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka