Barbackagjordar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare diny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 941
D

diny

Fick just Hööks nya katalog och såg att de hade en annan modell och den såg ut att vara betydligt mer stoppad än den andra. Har bara sett "den andra" på en häst och på bilden syns det ingen större stoppning i putorna alls. Ni som har den är den bra stoppning eller?

Frågar eftersom jag har en häst som kan tex få för sig att i full galopp snabbt vända in på en stig eller hemmåt. Då kan det bli lite tryck i stigbyglarna :rofl: .
Hon har blivit betydligt bättre (hon hade i princip stått ett år före) men det händer fortfarande något varje gång.

Hööks
330203.jpg

Den andra
Ridgjord.jpg

Sv: Barbackagjordar

Jag tycker den översta ser bättre ut än den nedre. Dock har jag ingen kunskap om barbackagjordar ;)

Men jag förstår inte varför hööks inte kunde sätta på ett svart stigläder när dem skulle ta bilden. Det där var ju hiskeligt fult :o

Eftersom jag anser mig besitta så mycket kunskap om barbackagjordar så tänker jag peta lite i detta ämne :p

Den övre ser ju mer stoppad ut till synes, men den nedre är ju i en så konstig vinkel att man inte kan se tydligt hur pass stoppad den är. Helst ska de ju vara lika stoppade som modellen som vinns att beskåda hos t.ex. Lillhästen, brukar låna en sådan (dock med horn) ibland :D

Den översta ser ju helt klart bättre ut en den andra. fast jag har ju själv den översta :D

Det är så mysigt att rida ut med på vintern med en fäll under :love:

moonlightgarden skrev:
Den översta ser ju helt klart bättre ut en den andra. fast jag har ju själv den översta :D

Det är så mysigt att rida ut med på vintern med en fäll under :love:

Vad har du för fäll under? Vill ha ren men de kostar ju runt 1000kr så det blir nog ett fårskinn.

Lillh*sten i Stav säljer Renskinnsvoljockar för bara 575:-
Det går även att beställa.

Jag köpte fårskin från IKEA :angel: men man sparar en del pengar på det.

Annars vet jag några renfällar som sålts för 500 eller lite mindre på tradera.

Hur blir benen hängande med sån gjord? Risk för stolsits?? Bra sätt att komma nära hästen i ridningen men ändå sitta någorlunda fast :D

Nja sitsen tycker jag funkar bra, bennen däremot hamnar väll inte i bästa läget. Men det är iaf lätt att släppa å rida utan stigbylar så då rider man ju typ barbcka fast man får ha en fäll liggandes kvar under sig :)

Liknande trådar

Hästvård Min häst som jag har haft i många år och som normalt är en lugn och trygg individ har uppvisat några konstiga beteenden från och till...
Svar
14
· Visningar
3 069
Senast: Freazer
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 283
Senast: lillamy73
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 503
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Jag råkade ut för en grej häromdagen som har bitit sig fast lite och jag skulle gärna vilja höra hur ni hade reagerat i en liknade... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 180
Senast: Mirabilis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka