Barbackapad? snälla hjälp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare shetlandsponny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 231
S

shetlandsponny

Hej, jag funderar på att köpa barbackapad. Dock hittar jag inte så många i rätt storlek (det är en shettis jag rider).
Har sett en del bilder på barbackapaddar, då är det som korvar eller kuddar eller något bak och fram. Många har skrivit att det ger bra balans. Jag har tittat lite var man kan köpa, då hittar jag mest utan sånna här kuddar. Jag undrar om någon har provat en sån utan kuddar, ger det lika bra balans?
Jag menar inte att men ska sitta och luta sig mot kuddarna, mest som stöd i galopp exempelvis?
Vad föredrar ni? Barbackasadel, barbackapad utan kuddar eller pad med kuddar?

Tacksam för svar! :rofl:

Sv: Barbackapad? snälla hjälp!

det finns en mycket fin tråd här på buke om de som sytt egna barbacka paddar (barbackapadd skratt dax), och de flesta har blivit mycket nöjda med sina sadlar.
jag själv har sytt en med "korvar" fram och bak och en utan ngt, den med korvarna ger en väldigt bra dressyr sits och man sitter super bra i den under pollens bockningar/stegring/sken m,m :p och den andra blev också bra men man sitter inte lila stabilt i den.
det är verkligen super lätt att sy en egen padd och eftersom man tar vad man har hemma så blir det billigt också :D.
min första padd består av ett shabrak, en gammal slaktad grimma och 2 gamla fleece filtar.
om du gör en själv så kan du prova dig fram också om du vill ha kuddarna.

Okej tack så mycket. :)

Med korvar absolut!! Rider nästan aldrig med vanlig sadel på min häst, bara barbackasadel med korvar. Man får väldigt mycket stöd utan att förlora barbackakänslan :laugh:

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 288
Senast: iNHALE
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 515
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 122
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka